Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1507
    markkan2
    Deltagare

      Imprezan min kommer att vara med i ett försäkringsärende där bilen kommer att besiktigas.

      Bilen är utrustad med laddtycksmätare 3″ avgas och dawes och andra fälgar än orginal.

      Hur ser dom på detta?

      Kan säga att ena däcken var en av orsakerna till skada.

      #45289
      lunkan
      Deltagare

        Dom kommer förmodligen säga att bilen är trimmad eftersom du har dawes och 3″ system då detta inte är orginal. Men ibland ska man ju ha tur så det kanske går.

        Lycka till!

        #45294
        markkan2
        Deltagare

          Vilket betyder att jag inte får pengar för skada på min bil?

          #45291
          down_the_drain
          Deltagare

            Kör man med kassa däck (nu var det kanske inte så i detta fallet..?) så kan försäkringsbolaget vägra utdelning av pengar eftersom bilen inte är trafiksäker.Så har jag förstått det i allafall..
            Men sen tror jag inte att de skulle ha nått att säga om att bilen är trimmad.Bara att man får inte får ut några pengar för de eftermarknadssaker man satt på..

            /P “men vad vet jag.. jag dricker fortfarande kolsyrat vatten”

            #45292
            danjel
            Deltagare

              Läs försäkringsvilkoren vad som gäller.
              Jag fick inte ett öre från mitt f.bolag när bilen slant… Laddtrycksstyrningen var huvudorsaken till att jag inte fick något.

              #45290
              p_ilis
              Deltagare

                Läs försäkringsvilkoren vad som gäller. Jag fick inte ett öre från mitt f.bolag när bilen slant… Laddtrycksstyrningen var huvudorsaken till att jag inte fick något.

                Bara av intresse – vilket försäkringbolag har/hade du?

                #45293
                danjel
                Deltagare

                  dina försäkringar… billig premie men nu ser man hur snålhet lönar sig x(
                  å andra sidan var det ju jag som var dum och inte läste igenom villkoren ordentligt

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.