Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2055
    Niklas
    Deltagare

      LAST EDITED ON Feb-20-03 AT 09:58AM (GMT)
      Har snackat med några olika Imprezaner och de tycker inte att deras avgasbyte har varit ett enormt uppsving. Vad måste man byta för att få så mycket pulver så möjligt? Att börja grejja i motorn kommer jag aldrig ha råd med, men avgas skall modifieras i år om jag får bestämma… 🙂

      …-(Twin DP)-(3″ rör utan katt/alt. racekatt)-(4″ slutburk)

      Kan det vara något? Hur blir det med ljudnivån? Clion kommer allt mer bli vår bruksbil även på långa resor, Subarun kommer bli en “event” bil men det känns lite jobbigt om man måste ha hörselkåpor på sig för att kunna åka i bilen. Eller tjejen tycker det varjefall…

      Jag vill hellst ha ett BLITZ-system så Plogen får väl säga vad jag bör/måste köpa. Glöm inte att jag inte kan nått så lägg snacket på en skönt låg nivå… 😉

      http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
      Regionsansvarig: Göteborg

      #48985
      Imp
      Deltagare

        JAg är typ lika kunnig som dig skulle jag tro:)
        Har ett HKS hiper avgas system på min bil. när man kör normalt låter det inte mycket mer en orginal därimot när man trycker på gasen lite.. dock fick jag höra finns det nån sak man kan fästa i slutburken (finns tydligen uttag) som dämpar ljudet enumer sådan skall införskafas. tyckte det va en bra pryl så då borde ju fler företag ha sådana eller?

        #48983
        Kvarnis
        Deltagare

          LAST EDITED ON Feb-20-03 AT 02:01PM (GMT)
          Om man inte rör nått annat än avags och insug kommert det aldrig bli nån jätte uppsving :p:D

          Om du sedan kostar på dig en mappning så är det en annan femma eller köper snik dawes 😀

          Du kan med fördel kolla på ett 2.5″ system så får du mer vrid tidigare.
          Du bör även satsa på en open neck DP i stället för en twin Dp som är mer high end.

          2.5″ räcker bra till ~300bhp, 3″ upp till ~400bhp..

          Så välj ett avgassytem efter vad du vill uppnå.

          Skulle kunna tänka mig att ett 2.5″ H&S system skulle va perfekt.
          Blitz funkar ju oxå bra..men om du innte tänker öka laddtrycket nått så behöver du inte ett sånt stort system.

          Iofs så var det nån som sa “all show no go” om dig Alien så du kanske ska satsa på 4″ eller större 😉

          /Kvarnis

          #48988
          Niklas
          Deltagare

            Nu får jag tvunget fråga, är det bättre att köpa ett H&S än Blitz för min del om jag inte tänker öka laddtrycket? Eller missuppfattade jag dig…

            http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
            Regionsansvarig: Göteborg

            #48984
            Kvarnis
            Deltagare

              Ett mindre avgasystem ha mer motstånd, det resulterar att du får högre vrid tidigare..men förlorar lite i flöde och toppeffekt.

              Ett grövre avgasystem ger säkert mer hk i en bänk men inte mer vrid för det.
              Så det du vill ha är lite mer bhp och högre vrid, då lämpar sig ett mindre avgas bättre än ett större.

              Du iofs behålla Blitz slutburken och köpa H&S DP och mitten rör eller liknande.
              Men jag har för mig att du skulle få mer vrid med ett S innan slutburken.
              Kan du iofs ordnas med 2 90graders rör böjar 😀

              Skulle du börja ladda på ut av bra h-vete så blir det lite annat ;):D

              /Kvarnis

              #48987
              Tengil
              Deltagare

                Men vad e det du skriver, en “event” bil.
                Kan den verkligen rulla mindre än varannan söndag:-)

                Jag tycker du skall ha en racekatt, efekt skillnaden är ju ganska liten.
                Sen kommer du gråta blod, om du en dag kör in i en flygande besiktning och polisen har synpunkter på att du inte har en katt.

                #48986
                Mange
                Deltagare

                  LAST EDITED ON Feb-20-03 AT 04:48PM (GMT)
                  Alien.. Att du kan komma på såna ideer att byta från Blitz.. ojoj ..Smisk borde du ha!! 🙂 🙂

                  /Mange

                  #48989
                  Niklas
                  Deltagare

                    Inte jag som säger att jag skall byta… hehehe… inte kommer jag gå från min BLITZ pipa bak…om jag får bestämma! 🙂

                    Fast lite mix från turbon och bak sen BLITZ på slutet hade funkat…

                    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                    Regionsansvarig: Göteborg

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.