› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Info om olika äldre Impreza modeller?
- Detta ämne har 21 svar, 2,144 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Grusdraparn.
-
FörfattareInlägg
-
26 juni, 2006 kl. 04:31 #42102
tendency
DeltagareDet kan INTE stämma att den skulle väga 1700kg.No way, då skall det ha hängts i två motorer och 4 burar… 😀
Tyckte själv att det verkade väldigt underligt, men jag har läst om vikten på två olika ställen och där angavs 1700+kg! :O Dom kanske räknar totalvikt efter man shoppat öl i Lübeck vadvetjag. 🙂 http://www.conceptcarz.com/vehicle/z1205/Subaru_Impreza%20P1/default.aspx
SSi ON ICE Surahammar
Video: s-däck i v-väglag
Impreza GT sedan 19996 juli, 2006 kl. 00:18 #42106roadtip85
KeymasterJag har tänkt på en till grej med DCCD.
Om man nu driver mer på bakhjulen, och antagligen sladdar lite ringar ibland :), då borde ju bakdäcken slitas betydligt fortare! Och det lilla jag kan så är det väl jätteviktigt att alla hjul är lika slitna på en 4wd bil?
Eller tänker jag fel?//Anders
6 juli, 2006 kl. 04:56 #42100Mats
DeltagareDet beror väl på hur mycket du spinner ringar. Lättast är ju o flytta mellan fram och bakxeln. Lämpligast gör man ju det när du byter däck till bankörningen.
Det är inte riktigt lika farligt med olika mönsterdjup på en DCCD bil som mest körs i öppet läge. Då finns det ju inget som ”diffar” i mitten ändå. Men du skall nog inte åka med ”afrikanska snödäck” bak och nya sulor fram. Det kan vara lite väl stor skillnad i rullomkrets.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg12 juli, 2006 kl. 13:57 #42087syke
BlockeradIntressant diff-prat. Mats skrev att den hela tiden driver 64/36. Jag har fått för mig att man kan ställa in drivning fram / bak med DCCD’n?
Vad blir skillnaden om man låser den helt? Att bakre hjulparet snurrar exakt lika fort och mycket som främre? Isåfall, vad ändrar det i körningen, förutom att det blir svårt att svänga (på asfalt)?
12 juli, 2006 kl. 14:19 #42090Strat
DeltagarePlanetariska nebulo… eh, diffar är roliga och förvirrande. Fördelningen av vrid är alltid konstant, då båda axlarna snurrar lika fort(!) Med DCCD’n kan du justera hur mycket skillnad du vill tillåta i varvtal mellan bak och fram. Om du kör öppet och ett hjulpar tappar fäste kan inte mer kraft, multiplicerat med fördelningen och en massa andra parametrar, gå till det andra hjulparet. Låser du upp däremot, kan mer kraft fördelas till den andra axeln.
/Claes
12 juli, 2006 kl. 20:58 #42088syke
Blockeradah, ok, så förenklat kan man säga att man kan fördela kraft tillfälligt i öppet läge, och i stängt så snurrar fram och bak axeln lika fort. Elementärt min käre watson, elementärt.
26 januari, 2007 kl. 14:07 #42095Grusdraparn
DeltagareÄr det någon som vet om japanska WRX R/RA modellen var med DCCD eller utan?Eller är det BARA STi-modellerna som har tillverkats med DCCD?
STi R/RA har garanterat DCCD. R/RA (ej STi) vet jag att det finns exemplar UTAN DCCD, men vet ej om ALLA är utan.
/K – hoppas iaf bringa liiite mer ljus i frågan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.