1. PSE vs PSE II
Längre hjulbas, +1cm (samma som SpecC) -> 0,5 grader mer caster
Annat bultmönster, 5×114,3 isf 5×100
Kraftigare hjullager
Bredare fälg, 8″ isf 7,5″
Breddade skärmar bak
Nya fjäderben
Annan framdiff, mekanisk lsd isf suretrac
En sensor till (yaw?) för DCCD-A:n
Hej. Funderar på att så småning om byta bil kanske till en Sti men har lite funderingar.1. Vad är skillnaden mellan PSE och PSE2?2. Är BPU= större avgasystem, större bränslepump, ecutek 2 eller 3?Får man ca 340 hk?3. Vill man trimma mer så håller motorn? för 380-400 hk dvs om man byter turbo, spridare, ic, om mappning?4. Hur långt håller låda/diffar/fördelningslådor?5. Vad e toppfarten på en bpu trimmad sti?kanske kommer med mera frågor. tacksam för seriösa svar.
2. Har aldrig hört någon kallat det för bpu på Imprezan men det skulle man ju kunna kalla det om man vill. 🙂
3. Japp, tror det är nått sånt med Ecutek 3 och orginalturbo.
4. Tror ingen av de grejjer du nämner är speciellt svaga.
5. Skulle gissa på 240-250 då luftmotståndet är ganska högt samt fyrhjulsdrift. Tycker själv toppfarten är ointressant. :+