Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1783
    rallyelwood
    Deltagare

      Hej.
      Funderar på att köpa en Impreza GT, årsmodell fram till 2000, och funderar på vad man speciellt skall hålla koll på när man synar bilen?

      #46854
      Bodyshot
      Deltagare

        titta efter trosor i baksätet, hittar du några så har killen innan lyckats med bilen, bara å köp! 😀 😉

        Bästa sättet seriöst är att provköra bilen, känns växellådan fin, utan ryck när du släpper gasen, känn på kopplingen.

        Fråga om bilen är trimmad och isf med vad, Dawes device (pysventil för högre laddtryck) är inge vidare, utan välj hellre en bil som är mappad med tex Ecutek, då detta är bra mycket säkrare och bättre för motorn.

        Välkommen till klubben!

        #46852
        tendency
        Deltagare

          Mitt tips är att använda sökfunktionen, det finns massor skrivet.. Men rost i skärmkanter bak och icke fungerande strålkastarspolare är väl standardfel.

          Varför från just årsmodell -97 (och inte de tidigare)?

          #46855
          Bodyshot
          Deltagare

            Åfan brukar dom rosta gammal kokarna?

            Det var nytt för mig faktiskt…

            #46856
            Bodyshot
            Deltagare

              Haha för lätt trim för mig kanske 😉 men jag fick iaf fram min mening 😉

              fan, jag tänkte precis “sök på forumet” innan du frågar. Så nu söker jag På Dawes haha 😉

              #46853
              tendency
              Deltagare

                Klart de rostar, de är inte byggda av rostfritt material. 😉 Men om de rostar mer än någon annan bil vet (tror) jag inte. Däremot är skärmkanterna bak ofta det stället som drabbas först. Och även infästningar till kofångaren bak som det verkar.

                #46857
                Bodyshot
                Deltagare

                  åfasen. Jag har dock aldrig sett någon rost på dom bilar jag har haft (imprezor) Så detta händer väl bara vid vinterkörning & för dåliga tvättscheman 😉

                  #46858
                  rallyelwood
                  Deltagare

                    …Varför från just årsmodell -97 (och inte de tidigare)?

                    Jo, visst är jag intresserad av alla årsmodeller av gt:n, men de tidigare än 97 är väl ganska ovanliga?

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.