SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Inget tryck !!!??

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2191
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Jag har faktiskt felsökt en Impreza med samma fenomen nu när jag drar mig till minnes…man kan inte lita alls på att Check Engine skall lysa. Det gjorde det INTE på den bilen, och det var LMM:en (och bilen gick som en påse jordnötter).

    /J

    #50149
    maxan
    Deltagare

    >(och bilen gick som en påse jordnötter).
    >
    >/J

    Pratar du chilinötter, rostade eller bara vanliga?
    Subaru – AWD – All Well Driven

    #50152
    Nurka
    Deltagare

    Min LMM var också trasig utan att Check engine lampan lyste.
    Mitt problem var “bara” att bilen hade dålig tomgång och ibland tom. dog på tomgång.. i övrigt så gick den helt normalt.

    #50150
    ExOrdis
    Deltagare

    > In med select monitorn och vad
    >dyker upp om inte en felsignal från LUFTMASSEMÄTAREN!!! Jag
    >börjar förstå fördelen att slippa den där sk-ten som ni
    >Possum-grabbar snackar om ;-). Bytet tar 2 minuter (1.500:-)

    Det måste vara växelspaksknoppen i samband med husvagns-dragning
    som är orsaken. 😀
    Du borde kunna få den utbytt enligt ett lagkrav om avgasreningsutrustning. Kommer inte ihåg lydelsen nu men
    vill du så kan jag kolla upp det. Pengarna eventuellt tillbaka
    om din bil gått under 8000mil.
    Sedan att samma komponent byttes kostnadsfritt i USA på
    en viss serie bilar är inte helt irrelevant förståss. 😉

    #50151
    Manor
    Deltagare

    På väg hem onsdagskväll, livet leker trycker på gasen på 3:an…inget händer…oj kör jag på 5:an…nej 3:an är i, varför händer det inget ;(? Mitt turbotryck verkar mer eller mindre vara helt borta. Bilen går som en standard Fiat 127:a…och ingen check-lampa lyser…vad kan det vara :o?

    Dagen efter så ringer jag Hümfenstümfen och pratar med hjältemecken Gregor…det är bara till att komma till dem med en gång (VAG-verkstäder bör ta lärdom, här pratar vi om väntetider på 2 nanosekunder). In med select monitorn och vad dyker upp om inte en felsignal från LUFTMASSEMÄTAREN!!! Jag börjar förstå fördelen att slippa den där sk-ten som ni Possum-grabbar snackar om ;-). Bytet tar 2 minuter (1.500:-), och allt är frid och fröjd.

    Är det någon som har en aning om varför inte CE-lampan lyste? Ska den inte göra det vid en felsignal från någon “sensor”? Enligt Gregor gör den inte alltid det, är det även era erfarenheter (alla ni som fått byta LUFTMASSEMÄTAREN)?

    Tilläggas bör kanske att jag kör helt original…inte ens avsnorklat…men har iofs dragkrok och annan växelspaksknopp :+…men det borde väl inte påverka den där sk-tprylen ;-).

    mvh Mats N

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.