SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Inkörning av skivor och belägg

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Ska i morgon söndag slänga på mina nyinförskaffade EBC skivor samt redstuff belägg runt om på bilen och är lite nyfiken på hur man ska göra för att köra in bromsarna.

Jag antar att de kommer ta väldigt dåligt till en början eftersom skivorna är svartlackerade även på slitytan.

Tips idéer är varmt välkommna!

.zip
      Deltagare

Gör samma sak som när man tar bort rost från skivorna.
        Håll ett jämnt tryck på bromsen medans du kör framåt på typ 2:an/3:an.

//.zip

specialized
        Deltagare

Hej !

Fick du inte med några intruktioner om du du ska köra in dem ?
          När man köper tex. Carbotech-belägg eller DBA-skivor får man med utförliga intruktioner.

Men, att köra in dem genom att åka med konstantbroms en sträcka låter i mina öron inte så bra.

3-4-5 ganska hårda bromsningar från ca 100 Km/h –>stillastående och sedan avkylning genom att ställa bilen är nog ett bättre alternativ.

Fråga mig inte varför, men de flesta bromskomponenter körs in ungefär så 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
          ———————————-
          Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

rickey
          Deltagare

Det stod något på instruktionerna på beläggen att man skulle köra lugnt och undvika nödbromsningar de första 30 milen eller något i stil med det, skivorna vet jag inte riktigt.

storfiskarn
            Deltagare

Har kört mina red stuff två ban- dagar,max 500mil totalt med ban körning och till jobbet körning. nu är dom helt slut? det minsta man ska sätta på impreza som kör bana är yellow stuff! Kolla EBC kattalogen? Man ska uppgrade klossar,inte orginal som motsvarar red stuff! Har blivit lurad skälv av mekonomen! Kolla!

rickey
              Deltagare

Jag kör visserligen ingen bankörning överhuvudtaget, tycker mäst det är kul att ha lite vassare bromsar.

Mitt mål var egentligen att montera greenstuff eftersom att de inte dammar så mycket men de var för klena för Imprezans sportighet.

Men om man sätter på så kraftiga belägg som yellow-stuff så kan jag tänka mig att de inte biter så hårt i ”dåliga” väderförhållanden?

Tråden här var visserligen för hur man ska köra in bromsarna så man inte sabbar något..

specialized
                Deltagare

Det är just inkörningen (Heat Cycling) som förlänger livslängden och även prestandan på bromskomponenterna.

Sök hos EBC hur de rekommenderar man kör in skivorna är mitt tips 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                  ———————————-
                  Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.