Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6225
    Lelle
    Deltagare

      Hello!

      Jag har haft A3 1.8T -98 (behövdes inte köras in)
      S2000 -00(inkördes 100 mil och varvades ALDRIG över 4000 innan den var varm)

      I Januari kommer min sti och då uppstår ju frågan: Behöver man köra in den och i så fall hur då?

      Mvh
      Lelle:D

      #77966
      OzO
      Deltagare

        Står lite i engelska klubbens FAQ.

        Inkörd efter 400-500 mil. Efter 1:a servicen (oljebytet mao). Efter det tänk på hur du behandlar den om du vill att den skall hålla. Ladda aldrig med kall olja (varför finns ingen oljetemp som standard?). Ladda lungt i början (varför finns ingen turbotrycksmätare som standard?).

        När oljan är varm kan du köra hur du vill. Innan du stänger av motorn (efter hård körning) låt den gå nån minut så oljan hinner rinna undan från turbon.

        ________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

        “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

        #77970
        dlehtihet
        Deltagare

          >aldrig med kall olja (varför finns ingen oljetemp som standard?).
          >Ladda lungt i början (varför finns ingen turbotrycksmätare som
          >standard?).

          Då gör man som dig Göran som har mätare i parti och minut (* Garv *). Finns det något värde som du INTE övervakar? Men jag håller med, vitala mätare som dessa (olja/turbo) borde hänga med i standardutrustningen.

          M v h

          Danne

          #77972
          Lelle
          Deltagare

            Tackar som bockar över svaret!!

            En liten dum fråga kanske???? När varvtalet för turbon är nådd, laddar den inte för fullt då eller är det så att om man åker med ett “ägg” mellan fot och pedal att turbon anpassar sig och laddar lite (kanske borde plugga på lite)?

            Mvh
            Lelle (stupid when it comes to TÖRBOS):D

            #77973
            Lelle
            Deltagare

              Jag ska försöka komma till någon träff nästa år… men jag har ett annat intresse som också kostar mycket och går före. :'( Verkar ALLTID krocka med träffarna (gäller också Honda Performence Club) :'(

              Men va fan!!!
              Ska väl försöka komma till någon träff!!

              Mvh

              Lelle

              #77974
              Lelle
              Deltagare

                Återställer man Subbans ECU på samma sätt som på Hondorna????
                På min S2000 (som jag för övrigt lämnar på Tisdag:'(:'(:'((GRYYYYYYYMT LEDSEN) som jag servade ungefär var 600:e mil byttes alltid alla filter och jag tycker att den verkar gå bättre med nytt filter.
                Så det lutar nog åt täta filter(servicebyten) i fortsättningen också!

                Mvh
                Lelle

                #77971
                dlehtihet
                Deltagare

                  och det fjärde alternativet: Att ligga som ett S under rattstången och para ihop grön med grön kontakt och svart med svart och köra resetproceduren som finns beskrivet i mailingarkivet/MRT/scoobynet. OBS, finns viss risk för diskbrock, men ett alternativ är det som sagt 🙂

                  M v h

                  Danne

                  #77967
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Sep-06-02 AT 12:55PM (GMT)
                    När oljan är driftsvarm, se till att använda växellådan och inte segdra på för höga växlar, undvik även alltför kraftig motorbroms. Kör inspirerat och följ Görans råd i övrigt.

                    Mycket nöje!

                    Hoppas du dyker upp och även kör in den på bana under kommande säsong?

                    Vad det gäller laddtrycket så regleras det med gasspjället, är spjället öppet
                    strömmar mycket luft igenom motorn och turbons varvtal ökar i takt med motorvarvet (luftpumpen) 😉 och laddtrycket byggs upp till max angivet värde eller minskar då spjället stängs.

                    /K

                    #77968
                    ExOrdis
                    Deltagare

                      LAST EDITED ON Sep-07-02 AT 10:16PM (GMT)
                      Glömde en sak, byt gärna luftfilter 1 eller 2 gånger mer än vad som anges i serviceboken.

                      #77969
                      ExOrdis
                      Deltagare

                        Jag vet inte hur det går till på en Honda men på din blivande
                        kärra kan du göra det på lite olika sätt:
                        -Via verkstad och Select Monitor
                        -Via Ecutek´s Delta Dash
                        -Låta batteriet vara urkopplat över 30 minuter. (kondensator)

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.