Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1980
    Subba555
    Deltagare

      Läst på Jerrys hemsida angående installering av laddtryck..

      “Sedan är det bara att dra den fram till nipplen som sitter i framkant av insuget, det sitter en gummituta på den som vi är ute efter….en bit silikonslang med 3mm innerdiameter funkar utmärkt här, se till att dra ett buntband vid nippel, och nylonslang så att det blir tätt.”

      Om den redan är använd kan man borra och sätta dit en till nippel? Eller kan det medföra problem.

      /Richard

      #48326
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Eller så använder man ett t-kors som finns hos närmaste OK-mack. 😉

        Vad man är intresserad av är att mäta trycket i insuget – mao kan man t-koppla sig på någon av slangarna – det spelar egentligen ingen roll vilken.

        Jag skulle personligen undvika att ge mig på den som går till bränsletrycksregulatorn – den vill man inte riskera att det blir strul med.

        😀

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
        Banträffsansvarig SSI
        12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

        #48329
        christopher
        Deltagare

          fraSSe

          Redan använd? Ska du ha två laddtrycks mätare?
          Det finns två nipplar, en används orginal och en extra för “extern” mätare.
          Kolla ordentligt så hittar du nog den lediga. Om den andvänds och du vill ha en till mätare sätt ett T- kors. 😉
          /
          fraSSe

          #48328
          Subba555
          Deltagare

            Nej, men jag har två dumpar. Kan jag verkligen sätta ett T-kors på en av vakumslangarna?

            /Richard

            #48327
            GT_PG
            Deltagare

              … eller så har man Unichip i bilen 😉

              T-kors funkar alldeles ypperligt

              /GT_PG

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.