› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Installation av laddtrycksmätare
- Detta ämne har 10 svar, 2,217 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
9 juni, 2004 kl. 16:10 #613
Kriter
DeltagareHejsan, ja skulle behöva lite hälp med att montera en laddtrycksmätare eller iaf slangen. Man fick en slang med tillhörande t-koppling. Så ja undrar vilken slang ska man koppla in T-kopplingen till? Bäst man frågar man vill ju inte förstöra nåt. 🙂
Ja har sökt runt vilt på forumet. Men aldrig hittat nån bra förklaring vilken slang man ska sätta t-kopplingen i. Eller det har ja kanske men inte så att ja förstår 😉 Om nån har nån bra bild skadar de aldrig heller.
//Andreas
9 juni, 2004 kl. 21:30 #39243OzO
Deltagarehttp://jerry.impreza.nu/data/mods/turbotryck/turbotryck.htm
http://chiark.co.uk/scooby/gauges.asp
http://www.scoobymods.com/forums/index.php?🙂
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::11 juni, 2004 kl. 15:53 #39247Kriter
DeltagareJa tackar så mycket! 🙂
fast nu när ja fick mätaren till att fungera, eller ja tror det iaf. Så undrar ja en annan sak. Vid tomgång, vad ska mätaren stå på då?
Det är en digitalmätare som mäter i hkpa. Vid tomgång står den på -60hkpa? e de rätt? ser fel ut. Testade och köra en runda och såg att den gick upp på plus först vid ca 4000varv. hmm.. Fast det ja undrar är vad värdet ska va vid tomgång? dumma ja ville haft de till 0 men mjaha..?/Andreas
11 juni, 2004 kl. 15:56 #39251Niklas
DeltagareDär ser du vad min mätare startar på…lite suddigt men…
11 juni, 2004 kl. 17:23 #39244OzO
Deltagare11 juni, 2004 kl. 17:59 #39249Kriter
Deltagare>Ja, efter nollan har du ju laddtryck… och inte fasen har
>man nära nog laddtryck på tomgång! 😀hehe, Jo ja förstår juh att man inte har laddtryck på tomgång. Men tycker den borde vara närmare nollan än den är på tomgång. 🙂
men aja blir säkert bra.
ja tackar för all hjälp!/Andreas
11 juni, 2004 kl. 18:11 #39252Niklas
DeltagareDen enda gången man har 0 är väl precis innan turbon börjar ladda?
11 juni, 2004 kl. 18:32 #39245Janne248
DeltagareMen pojkar…inte har du väl 0 när bilen går på tomgång?!?! Hur kan ni tro de? Kanske jag har fel nu men, jag har fattat det så här. Upp till noll är turbotrycksmäteren inget annat än en vakuum mätar a la gamla 140/240 bilar. Typ ju lägre den visa ju snålare kör du.
28 juli, 2004 kl. 12:44 #392502ny
Deltagaredet är inte helt riktigt, det beror på vilken sida du sätter t-korset på om IC’n
jag har inte testa det själv men om du sätter den precis efter turbon där har du inget vacum så då kommer mätarn att visa 0bar tills du börjar gasa. om du istället sätter t-korset vid dumpen då sitter det på andra sidan IC’n där finns det vacum som gör att mätarn visar minus.19 december, 2005 kl. 06:19 #39246Manor
DeltagareMin mätare ligger på minus (långt under nollan) tills man börjar gasa och turbon laddar så det blir tryck (över nollan). Den står alltså inte på nollan på tomgång. Noll på tomgång borde vara ett felaktigt värde.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #39248Kriter
Deltagareså med andra ord e min jätte fel? =)
den laddar juh nästan lika mycke minus som plus!? usch va ja kan lite.. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.