SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Installation av laddtrycksmätare

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #613
    Kriter
    Deltagare

    Hejsan, ja skulle behöva lite hälp med att montera en laddtrycksmätare eller iaf slangen. Man fick en slang med tillhörande t-koppling. Så ja undrar vilken slang ska man koppla in T-kopplingen till? Bäst man frågar man vill ju inte förstöra nåt. 🙂

    Ja har sökt runt vilt på forumet. Men aldrig hittat nån bra förklaring vilken slang man ska sätta t-kopplingen i. Eller det har ja kanske men inte så att ja förstår 😉 Om nån har nån bra bild skadar de aldrig heller.

    //Andreas

    #39243
    OzO
    Deltagare

    http://jerry.impreza.nu/data/mods/turbotryck/turbotryck.htm
    http://chiark.co.uk/scooby/gauges.asp
    http://www.scoobymods.com/forums/index.php?

    🙂

    _______________________________________________________________________________
    ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

    #39247
    Kriter
    Deltagare

    Ja tackar så mycket! 🙂
    fast nu när ja fick mätaren till att fungera, eller ja tror det iaf. Så undrar ja en annan sak. Vid tomgång, vad ska mätaren stå på då?
    Det är en digitalmätare som mäter i hkpa. Vid tomgång står den på -60hkpa? e de rätt? ser fel ut. Testade och köra en runda och såg att den gick upp på plus först vid ca 4000varv. hmm.. Fast det ja undrar är vad värdet ska va vid tomgång? dumma ja ville haft de till 0 men mjaha..?

    /Andreas

    #39251
    Niklas
    Deltagare

    Där ser du vad min mätare startar på…lite suddigt men…

    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album79/P1220070

    #39244
    OzO
    Deltagare

    Ja, efter nollan har du ju laddtryck… och inte fasen har man nära nog laddtryck på tomgång! 😀

    _______________________________________________________________________________
    ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

    #39249
    Kriter
    Deltagare

    >Ja, efter nollan har du ju laddtryck… och inte fasen har
    >man nära nog laddtryck på tomgång! 😀

    hehe, Jo ja förstår juh att man inte har laddtryck på tomgång. Men tycker den borde vara närmare nollan än den är på tomgång. 🙂
    men aja blir säkert bra.
    ja tackar för all hjälp!

    /Andreas

    #39252
    Niklas
    Deltagare

    Den enda gången man har 0 är väl precis innan turbon börjar ladda?

    #39245
    Janne248
    Keymaster

    Men pojkar…inte har du väl 0 när bilen går på tomgång?!?! Hur kan ni tro de? Kanske jag har fel nu men, jag har fattat det så här. Upp till noll är turbotrycksmäteren inget annat än en vakuum mätar a la gamla 140/240 bilar. Typ ju lägre den visa ju snålare kör du.

    #39250
    2ny
    Deltagare

    det är inte helt riktigt, det beror på vilken sida du sätter t-korset på om IC’n
    jag har inte testa det själv men om du sätter den precis efter turbon där har du inget vacum så då kommer mätarn att visa 0bar tills du börjar gasa. om du istället sätter t-korset vid dumpen då sitter det på andra sidan IC’n där finns det vacum som gör att mätarn visar minus.

    #39246
    Manor
    Deltagare

    Min mätare ligger på minus (långt under nollan) tills man börjar gasa och turbon laddar så det blir tryck (över nollan). Den står alltså inte på nollan på tomgång. Noll på tomgång borde vara ett felaktigt värde.

    mvh Mats N

    #39248
    Kriter
    Deltagare

    så med andra ord e min jätte fel? =)
    den laddar juh nästan lika mycke minus som plus!? usch va ja kan lite..

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.