SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Instatsfilter vs öppet

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4502
    johan_gt
    Deltagare

      Hejsan! Det är dags att byta luftfilter och undrar om det egentligen är någon skillnad på att köpa ett tex. HKS insatsfilter jämfört mot original. Eller är det värt att köpa ett sportluftsfiler?

      //Johan

      #65801
      Mumin
      Deltagare

        öppet får du pysande ljud när du växlar och låter lite ballare när man drar på. inte det bästa för LMM men va fan.

        köp ett tort filter inte oljebaserat eller vad fan det kallas 😛

        jag köpte tyvärr K&N filter ;( men LMM funkar änu 😛

        #65803
        johan_gt
        Deltagare

          Kör utan luftsnorkel nu så lite av det ljudet finns nu. Men ger de ingen mer effekt med öppet så verkar original vara det bästa?

          #65800
          Lirkus
          Deltagare

            Jag körde på Apexis torra öppna filter. Men efter ett tag så gav LMM:en upp..om de berodde på filtret eller om den skulle gå sönder ändå, vet jag ej.

            Jag tyckte det blev skillnad med öppna filtret det kändes som turbon spoolade upp snabbare och fulltrycket kom tidigare.

            Tyckte den gick segt som snus när jag bytte tillbaka till originalfiltret, köpte sen K&N insatsfilter för en 500:- på ebay, men jag tycker inte det blev nån skillnad mot original.
            Kan vara en hel släng av Placeboeffekt men det kändes bättre med öppet filter 😉

            Sen om man avskärmar filtret så ska det väl ge nån liiiiten liten pålle till men vill man riskera LMM:en för den lilla pållen så 🙂
            Själv tänker jag inte prova öppet filter igen, så Apexifiltret fungerar som prydnad i garaget 🙂

            #65802
            Mumin
            Deltagare

              filter ger inte mera hk.. iaf inte 5-15hk som dem säger.

              jag kör med öppet för ljuded och psyket tror att bil går bättre 😛

              #65804
              johan_gt
              Deltagare

                Blir ett nytt insatsfilter då. Tackar för svaren!

                #65799
                Kvarnis
                Deltagare

                  Konfilter behövs vid fmic och vid högt effektuttag.
                  Sen raser dom lmm pga av för mycket olja men framförallt vibrationer.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.