Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13468
    dlehtihet
    Deltagare

      Hej,

      Undrar om det finns intresse ifrån SSI att ställa ut X antal bilar på Bilutställningen på Rosersbergs slott den 31:a Augusti. Jag var där förra året och då fanns ju inte en enda av allas våra älsklingar utställd så jag tänkte att vi kanske skulle kunna ta och ändra på det i år istället 🙂 Själva mässan brukar vara uppdelad i klassiska sportvagnar och moderna diton.

      Jag faxar arrangörerna om några minuter och försöker boka mellan 5-10 platser. En annan fördel med att ställa ut är givetvis även att inträdet då blir gratis 😉

      Kom igen nu och låt oss visa dem hur en riktig bil ska se ut 🙂

      Finns intresse att ställa ut just DIN bil så droppa gärna ett mail på mailinglistan eller här direkt.

      M v h

      Danne

      #129635
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Hmmm…känns inte helt rätt med en japansk nybil på en dylik tillställning – men va fan, man får kika på en massa godis.

        😀

        Platsar Silverfisken tror du?

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

        Banträffsansvarig SSI

        #129639
        dlehtihet
        Deltagare

          LAST EDITED ON Jul-25-02 AT 09:00AM (GMT)
          Silverfisken har givetvis en hedersplats där alla gånger. Vore kanonkul om du ville visa upp den under den helgen. Arrangörerna själva skriver följande (citat ur Automobil nr7 2002):

          “Den vackra slottsträdgården ska på nytt fyllas av såväl klassiska som nya sportbilar och supersportbilar tillsammans med veteranbilar, veteranmotorcycklar, tillbehör och allt vad som hör motorhobbyn till. Vårt enda krav för att ställa ut är att fordonet är i gott skick och publikt. Under utställningensdagen kommer olika tävligar att avgöras såsom “Peoples choice” och “Concours de charme”……”

          Visst kommer det finnas en hel del bilar, alltifrån Lamborghini Diablos, Ferraris, Opel GTs, etc. Fast kan Alfa Romeo klubben ställa ut nya GTV och 156 (samt att vissa visar upp Toyota MR2:or, etc) så är det nog inga problem att visa upp en modern rallyklassiker som subban där. När jag var där förra året så fick jag höra av en funktionär att Imprezan var hans drömbil. Med ditt rallymonster finns det ju ingen tvekan. Skulle vara göskoj om du, Twala (?), svarten, mfl hade lust och möjlighet att visa upp raketerna. Tror garanterat det blir ganska stort intresse att kolla in dem bland besökarna 🙂

          Har inte fått svar på mitt fax ännu, så jag ska ringa upp dem och verifiera hur det går med bokningen lite senare idag. Stay tuned….

          M v h

          Danne

          #129637
          LegacyLarsa
          Keymaster

            En dum fråga,(jag orkar inte leta i någon kartbok) var ligger rosersbergs slott?
            annars låter det intressant, och kan mycket väl tänka mig att dubbelljus-subban min kan ställas ut…

            /Larsa

            #129640
            FELbil
            Deltagare

              LegacyLarsa-
              Ställ ut småbilen och kamma hem “folkets röst” på bilen.
              Det skulle glädja mig iaf! 😉

              Färdväg till Rosersbergs slott:
              Från “ditt” håll mot Lapplands Väsby,
              kör igenom rondellen vid E4:an, därefter vänster i korsningen.
              Följ vägen(som går parallellt med E4:an) tills skylten Rosersberg dyker upp.
              Bromsa ner till laglig hastighet! 😉
              Sväng till vänster när rätt bokstäver dyker upp på höger sida om vägbanan.

              Jag tänkte själv gå och spatsera runt i myllret – min far ska ställa ut
              sin “revirpinkande”(oljeläckage alltså) supersjua.

              Vi som åker japsnesiska bilar – ta en flukt under de utställda bilarna,
              nästan alla har en pappskiva under bilen för i slottsparken
              tolereras inga oljeläckage.
              🙂

              Mvh
              Vinglös

              #129636
              OzO
              Deltagare

                Kommer att åka dit men ställa ut vette fasen… vill nog helst åka dit för att se vad det är för nåt (dvs om det är nåt för japsbilar :)). Ställa ut nästa år kanske?

                ________________________________________
                http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

                “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                #129641
                Niklas
                Deltagare

                  Ehm…kanske jag sov på Geografik / Historia lektionerna men var ligger “Rosersbergs slott”? 🙂
                  Är det i närheten av GBG / västkusten kan man väl smyga sig dit för att visa upp äcklet till bil, men nån längre sträcka orkar man ju inte köra! 😉

                  Subaru – All we’ll drive!

                  #129638
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    Härligt Danne!
                    Min lär inte vara färdig för utställning tills dess, men jag kommer gärna och tittar på några pärlor.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.