› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Intresse för regionsdekaler? (först och främst GBG)
- Detta ämne har 58 svar, 2,650 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 3 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2004 kl. 12:03 #86365
Niklas
DeltagareSå här skulle Allans dekal se ut:
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/dekal_allan.jpgEDIT: Bör tillägga att det kommer kosta max 50kr* skulle jag gissa, inkl porto för att få hem en dekal i brevlådan. Kan bli lite mer beroende på hur få det är från din region som beställer.
EDIT2: Korrigierade texten från Göteborg till Skåne! 😀
3 mars, 2004 kl. 16:45 #86333Micke81
Deltagarejag är också intresserad av lite dataskurna dekaler, AD har fått pm ang detta ärende.
/Micke
4 mars, 2004 kl. 10:46 #86366Niklas
DeltagareMicke81 (i dekalbranschen) och jag har diskuterat lite kostnader och har kommit fram till att det troligen inte går att få mycket billigare priser än det som Dekaltrim har gett oss. Därför kommer vi köra på dekaltrim som tillverkare av dekalerna. Vi skulle alltså kunna sätta igång med beställningarna genast. Jag skall göra en liten hemsida så kan ni använda den då ni skall göra era ordrar.
Detta om ingen har några synpunkter.
4 mars, 2004 kl. 10:58 #86325Janne248
DeltagareKan du inte slänga upp bilder på alla regioner då de kommer kansek att se lita annorlunda ut tex Värmland|Dalarna är ju väldigt långt ”ord” jmf med Skåne.
Kan man få för invänding resp utvändigt montering?
Bara nyfiken på hur det ser ut…:)
4 mars, 2004 kl. 11:50 #86367Niklas
DeltagareDet skall inte vara några problem att få för montering på insidan. Tänk bara på att det blir dyrare ju specifikare man är. Det billigaste man kan få är en vit eller en svart som monteras på utsidan av bilen. Då detta är den modell som flest kommer att välja (antar jag). Ju fler som beställer samma desto billigare. Fixar hemsida nu…
4 mars, 2004 kl. 12:44 #86334Micke81
Deltagare>Micke81 (i dekalbranschen) och jag har diskuterat lite
>kostnader och har kommit fram till att det troligen inte går
>att få mycket billigare priser än det som Dekaltrim har gett
>oss. Därför kommer vi köra på dekaltrim som tillverkare av
>dekalerna. Vi skulle alltså kunna sätta igång med
>beställningarna genast. Jag skall göra en liten hemsida så kan
>ni använda den då ni skall göra era ordrar.
>
>Detta om ingen har några synpunkter.Pssst, inte i dekalbranchen…i tryckbranchen 😉
Jag hade ett trevligt samtal med ovanstående och vi tyckte att det var bättre att köra dekaltrim då priset inte diffade mer än 5-10kr/dekal och på deras sida kunde man se de olika färger som man kunda e välja mellan. Har kikat lite på olika färgalternativ på ”riktig” folie i hopp om att kanske hitta den sti serisa färgen då den skulle sitta som en smäck 🙂 Men tyvvär har jag sökt utan framgång ;(
Hoppas att det går att beställa snart, för det skulle va kul att ha en lite dekal som inte alla andra har 🙂Alien (dekalkungen), lr alla andra för den delen också, är det dekal/dekor dags så lovar jag att ge alla medlemmar bra pris 😉
Ops, har visst missat att betala medlemskap för -04 🙁 hur gör djur??
Oj vad långt d blev…
/Micke
4 mars, 2004 kl. 13:48 #86368Niklas
DeltagareHemsida uppe för dekalsugna, titta och läs: http://www.shellkonto.nu/alien/dekal/index.html
Väntar på ytterligare prisuppgifter från Dekaltrim nu när det blir helt upp till var och en vilken färg man vill ha på sin dekal.
4 mars, 2004 kl. 16:05 #86335Micke81
DeltagareVilken typ av folie är det som de har??
/Micke
4 mars, 2004 kl. 17:04 #86326Janne248
DeltagareSnygg sida Alien! 🙂
Anledningen till att jag frågade om insidan är att jag inte vet var jag vill ha dekalen/dekalerna ännu. Bara spånar på alternativ.Ang. STi rosa/cerise så komemr man väldigt nära med RAL4010 om du nu kan få tryckeriet att fixa den kulören.
Jag skulle vara intresseard av denna tror jag.4 mars, 2004 kl. 17:42 #86331modulated
DeltagareKommer det att gå och klistra den på insidan av bakrutan eller är
den enbart gjord för utvärtes bruk?// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
–>Jag mäter lycka i centiliter nu<--4 mars, 2004 kl. 19:14 #86369Niklas
Deltagaremodulated: Borde gå, det innebär ju egentligen bara att man har en spegelvänd dekal. Kom på det tidigare idag, var ganska stolt. 😉
Micke81: Läs mer om folien här: http://www.dekaltrim.nu/foliefarger.htm
Janne248: Skall se vad jag kan göra…
19 december, 2005 kl. 06:19 #86327Manor
DeltagareJag är intresserad. Ett väldigt bra initiativ AlienDice.
mvh Mats N
(som nu endast har två Perra-framställda SSI-dekaler på bilen :P)19 december, 2005 kl. 06:19 #86328Manor
DeltagareDet ser kalasbra ut.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #86342Subaru_Daniel
Deltagarelåter skojj, är också intresserad
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Intresse för regionsdekaler? (först och främst GBG)” är stängt för nya svar.