SSC Allmänt snack Allmänt småprat Intresse för regionsdekaler? (först och främst GBG)

Visar 14 inlägg - 46 till 59 (av 59 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Så här skulle Allans dekal se ut:
      http://www.shellkonto.nu/alien/temp/dekal_allan.jpg

EDIT: Bör tillägga att det kommer kosta max 50kr* skulle jag gissa, inkl porto för att få hem en dekal i brevlådan. Kan bli lite mer beroende på hur få det är från din region som beställer.

EDIT2: Korrigierade texten från Göteborg till Skåne! 😀

Micke81
      Deltagare

jag är också intresserad av lite dataskurna dekaler, AD har fått pm ang detta ärende.

/Micke

Niklas
        Deltagare

Micke81 (i dekalbranschen) och jag har diskuterat lite kostnader och har kommit fram till att det troligen inte går att få mycket billigare priser än det som Dekaltrim har gett oss. Därför kommer vi köra på dekaltrim som tillverkare av dekalerna. Vi skulle alltså kunna sätta igång med beställningarna genast. Jag skall göra en liten hemsida så kan ni använda den då ni skall göra era ordrar.

Detta om ingen har några synpunkter.

Janne248
          Deltagare

Kan du inte slänga upp bilder på alla regioner då de kommer kansek att se lita annorlunda ut tex Värmland|Dalarna är ju väldigt långt ”ord” jmf med Skåne.

Kan man få för invänding resp utvändigt montering?

Bara nyfiken på hur det ser ut…:)

Niklas
            Deltagare

Det skall inte vara några problem att få för montering på insidan. Tänk bara på att det blir dyrare ju specifikare man är. Det billigaste man kan få är en vit eller en svart som monteras på utsidan av bilen. Då detta är den modell som flest kommer att välja (antar jag). Ju fler som beställer samma desto billigare. Fixar hemsida nu…

Micke81
              Deltagare

>Micke81 (i dekalbranschen) och jag har diskuterat lite
                >kostnader och har kommit fram till att det troligen inte går
                >att få mycket billigare priser än det som Dekaltrim har gett
                >oss. Därför kommer vi köra på dekaltrim som tillverkare av
                >dekalerna. Vi skulle alltså kunna sätta igång med
                >beställningarna genast. Jag skall göra en liten hemsida så kan
                >ni använda den då ni skall göra era ordrar.
                >
                >Detta om ingen har några synpunkter.

Pssst, inte i dekalbranchen…i tryckbranchen 😉

Jag hade ett trevligt samtal med ovanstående och vi tyckte att det var bättre att köra dekaltrim då priset inte diffade mer än 5-10kr/dekal och på deras sida kunde man se de olika färger som man kunda e välja mellan. Har kikat lite på olika färgalternativ på ”riktig” folie i hopp om att kanske hitta den sti serisa färgen då den skulle sitta som en smäck 🙂 Men tyvvär har jag sökt utan framgång ;(
                Hoppas att det går att beställa snart, för det skulle va kul att ha en lite dekal som inte alla andra har 🙂

Alien (dekalkungen), lr alla andra för den delen också, är det dekal/dekor dags så lovar jag att ge alla medlemmar bra pris 😉

Ops, har visst missat att betala medlemskap för -04 🙁 hur gör djur??

Oj vad långt d blev…

/Micke

Niklas
                Deltagare

Hemsida uppe för dekalsugna, titta och läs: http://www.shellkonto.nu/alien/dekal/index.html

Väntar på ytterligare prisuppgifter från Dekaltrim nu när det blir helt upp till var och en vilken färg man vill ha på sin dekal.

Micke81
                  Deltagare

Vilken typ av folie är det som de har??

/Micke

Janne248
                    Deltagare

Snygg sida Alien! 🙂
                      Anledningen till att jag frågade om insidan är att jag inte vet var jag vill ha dekalen/dekalerna ännu. Bara spånar på alternativ.

Ang. STi rosa/cerise så komemr man väldigt nära med RAL4010 om du nu kan få tryckeriet att fixa den kulören.
                      Jag skulle vara intresseard av denna tror jag.

modulated
                      Deltagare

Kommer det att gå och klistra den på insidan av bakrutan eller är
                        den enbart gjord för utvärtes bruk?

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås
                        –>Jag mäter lycka i centiliter nu<--

Niklas
                        Deltagare

modulated: Borde gå, det innebär ju egentligen bara att man har en spegelvänd dekal. Kom på det tidigare idag, var ganska stolt. 😉

Micke81: Läs mer om folien här: http://www.dekaltrim.nu/foliefarger.htm

Janne248: Skall se vad jag kan göra…

Manor
                          Deltagare

Jag är intresserad. Ett väldigt bra initiativ AlienDice.

mvh Mats N
                            (som nu endast har två Perra-framställda SSI-dekaler på bilen :P)

Manor
                            Deltagare

Det ser kalasbra ut.

mvh Mats N

Subaru_Daniel
                              Deltagare

låter skojj, är också intresserad

Visar 14 inlägg - 46 till 59 (av 59 totalt)
                              • Ämnet ”Intresse för regionsdekaler? (först och främst GBG)” är stängt för nya svar.