• Detta ämne har 3 svar, 796 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av OzO.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6197
    dlehtihet
    Deltagare

      Var och hämtade bilen idag efter montering av mätare, hus, quickshift, etc. Största överraskningen var nog shortshiften som jag köpte via Johan. Tyckte väl att orginal var relativt kortslagigt, men i jämförelse med denna så blir det nästan “löjligt”. Numera är det mer tv-spels känska i positiv bemärkelse (mycket korta slag). Visst är det lite trögare att få i växlarna men inte alls så mycket som jag befarat innan. Känns helt klart skönare nu och kan starkt rekommenderas.

      Mätarna kopplades in likaså. Vill återigen passa på att rekommendera folk i mätartankar att skippa mekaniska mätare helt och hållet. En utav mina mätare är oljetempmätaren och den är just mekanisk. I och med detta så tar det en god stund innan mätaren börjar reagera och visa utslag (värmen måste ledas i en ledning upp till mätaren ifrån oljetråget). Resten var elektroniska och de reagerar kvickt på förändringar.

      //Danne

      #77808
      Robban25
      Deltagare

        Vad var det för en shortshift du monterade? Vilket märke?

        #77809
        Niklas
        Deltagare

          Finns det olika märken och vad skiljer dem? XPC har en för 950:-, den har jag planerat att montera…

          Subaru – All we’ll drive!

          #77807
          OzO
          Deltagare

            Quickshiften som Johan säljer finns i Shoppen. Själv kör jag med en likadan. Vet dock inte vad som skiljer den mot MRTs men den har med all sannolikhet samma funktion.

            ________________________________________
            http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

            “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.