› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › isdäck
- Detta ämne har 9 svar, 1,624 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 3 månader sedan av
grevtech.
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2008 kl. 20:08 #5853
barkan80
DeltagareTja på er!
Jag misstänker att det finns en del iåkare här på forumet som vet och har testat lite olika saker.
Funderar på isdäck. jag har en -00 gt kan man köra 16″ med isdäck eller skrapar det i överallt? Går det att gå ned på 15″ med tanke på bromsar osv…? det vore ju inte så tokigt med tanke på priset.Brukar det finnas några isar i Gävle trakten?
Mvh Magnus
27 november, 2008 kl. 20:26 #75732Grusdraparn
DeltagareDet går finnemang att köra 16″, men räkna med att köpa en uppsättning nya innerskärmar till våren, det kan gå åt 🙂
15″ vet jag inget om…/Klas
29 november, 2008 kl. 22:55 #75737sereLL
DeltagareTja på er! Jag misstänker att det finns en del iåkare här på forumet som vet och har testat lite olika saker.Funderar på isdäck. jag har en -00 gt kan man köra 16″ med isdäck eller skrapar det i överallt? Går det att gå ned på 15″ med tanke på bromsar osv…? det vore ju inte så tokigt med tanke på priset.Brukar det finnas några isar i Gävle trakten?Mvh Magnus
Älgsjön brukar de finnas bana på så länge isen fryser till. annars är det i sandviken å inåt i landet som de blir att harva runt på 🙂
förra året blev de 2 veckors tid på isen vid älgsjön, dålig vinter måste jag säga!
30 november, 2008 kl. 08:54 #75734Adam K
DeltagareJeppe körde ju med isdäck på 15″-sfälg. Så det borde gå, sålänge du har original gt-bromsar.
30 november, 2008 kl. 19:41 #75735barkan80
DeltagareTrevligt! 15 är ju lite billigare men det beror ju helt på vad man hittar till salu. Bra att veta iaf. Får man två veckor kan kan känna att det är värt att köpa däck!
Är det lite folk som kör här, jag har sett lite imprezor i gävle nu.4 december, 2008 kl. 18:03 #75739grevtech
Deltagarebara du tar och åker 45 en halvtimma in åt landet(typ hofors/torsåker) så brukar det finnas fina isar, dock väldigt klent förra året men får hoppas på en bättre vinter i år. tror det vart en isvända med bmw:n i fjol. ska själv skaffa isdäck snart så man kan ut och leka med subban när isen har lagt sig.
4 december, 2008 kl. 18:24 #75733andreaswrx
DeltagareTrevligt! 15 är ju lite billigare men det beror ju helt på vad man hittar till salu. Bra att veta iaf. Får man två veckor kan kan känna att det är värt att köpa däck!Är det lite folk som kör här, jag har sett lite imprezor i gävle nu.
15 kanske är lite lite billigare än 16 tums men kolla man vad som finns ute till försäljning så är det i stort sätt bara 16 men det kan ju beror på att 95% av alla nya isdäck är 16 tums som görs
ta en tit på denna sidan en bit ner http://www.heitmann-motorsport.com/salg.htm
4 december, 2008 kl. 19:17 #75736barkan80
DeltagareTackar fin sida!
klart värt att funderas på, det är ju riktigt fräsiga fälgar för 1000spänn om dom inte är aldeles sönderkörda!
Som det känns nu är det långt bort till isen laggt sig…vi får hålla tummarna
🙂6 december, 2008 kl. 01:02 #75738sereLL
DeltagareÄr ett par som brukar åka. förra året va vi ute en 10st, dock ja och en kille i en subba trendy dom enda med awd,resten med bakhjulskrafs….slöa jä*¤ar! (om man inte räknar polare som åkte evoIII med sommardäck haha)
får ta och styra upp lite nu till vintern när isen lagt sig, annars får vi ta en lite tripp inåt landet!
23 december, 2008 kl. 21:41 #75740grevtech
DeltagareÄr ett par som brukar åka. förra året va vi ute en 10st, dock ja och en kille i en subba trendy dom enda med awd,resten med bakhjulskrafs….slöa jä*¤ar! (om man inte räknar polare som åkte evoIII med sommardäck haha)får ta och styra upp lite nu till vintern när isen lagt sig, annars får vi ta en lite tripp inåt landet!
spännande. vart brukar ni köra då om man får vara nyfiken??
var ut och kika på isen i söndags och då hade vi 15-20 cm fin is utan snö, så håller smhi vad dom lovar så är det körbart nästa vecka.
har precis skaffat mig en uppsättning 16 tums spikhjul så nu är man taggad. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.