SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Isdäck och sänkning funkar de?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    SPiKE
    Deltagare

Jag tror inte det kommer funka med sänkning och isdäck på en Sti -03. När du svänger och bilen niger lite så tror jag att det kommer ta i framskärmarna och då behöver du veta vad nya skärmar kostar.

Prova och montera ett hjul fram och vrid hjulen fullt åt båda håll och ta hjälp av ett par polare som kan ”hänga” på framskärmen så ser du om det kan tänkas ta i.

Lycka till och hoppas det funkar för isdäCC är hur kul som helst.

/Henrik

Blocken
      Deltagare

Jag vill fortfarande INTE veta vad div skärmar kostar.Jag vill veta om de funkar att köra med is-däck och sänkning.Hur vore de om man läste frågan helt så kanske de inte blir så mycket snack om annat i trådarna.

Hur mycket sänkt är bilen? Jag åkte med Prodrives sänkfjädrar (35mm fram/30mm bak – tror jag?) och det var inga bekymmer – inte ens med fem pers i bilen… 🙂

Här kör jag taxi i Salbohed ’05:
        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album258/DSC_0511_copy.jpg

/AB

…………………..
        ThaiPerr!

HAEN
        Deltagare

Oki tack antligen några vettiga svar.Ska prova de om de finns någon is kvar.

Jag har tein fjädrar på bilen nu,tror att den sänker 35 fram å 30 bak.

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.