Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6233
    Niklas
    Deltagare

      Tänkte montera fast mina dimljuslock idag, har äntligen fått mina fästen till dem. Jippi tänkte jag och åkte iväg till närmaste parkering med solen som värmde på en där ute. Börjar med att försöka skruva av ena dimljuset men upptäcker att skruvmejseln jag tog med endast passar till mindre skruvar. Attans också! Springer in på Statoil (där jag parkerat) och ber om att få låna en större skruvmejsel. Tyvärr har de bara en mindre än vad jag har. Skitbra…not! Sätter mig i bilen och drar iväg till OKQ8 en bit bort. De hade en större, men den räckte inte den heller. NEHE! Börjar bli lite irriterad och åker hem istället för att hämta min största skruvmejsel. Tada!! Funkade perfekt. Åker ner till Statoil igen (nej, min egen parkering är mörk och kall!) skruvar av ena ljuset. Plockar fram mitt ena fäste och sätter dit det. Jippi! De passade direkt. Försöker sätta tillbaka dimljuset men det funkade inte så bra. Upptäcker efter 5min försök att fästet är för grovt och tar emot mot ljuset. Äsch, attans också, får gå in och låna en stålfil så jag kan fila ner metallen. Super-Statoil har ingenting idag får jag reda på, “men åk bort till Statoil borta vid…”. Åker dit och frågar detta blonda våp till kassörska om de har en stålfil. “EN VADÅ?!” får man till svar. “En s-t-å-l-f-i-l!”. Hon tittar i sin lilla verktygslåda och hittar en stålfil som är så liten att tjejens nagelfil hade fungerat bättre. Mutter och skruvar också! Men Mekonomen finns precis sidanom, springer in dit istället. “Nej en stålfil har vi inte!”. Nu börjar jag bli irriterad. Sätter mig i bilen och drar iväg till min Subaru-verkstad. Stängt! Men jag hör att det mekas i byggnaden bredvid så jag springer dit. Jepp en stor fet vinkelslip har de, men ingen stålfil. “Men kolla med mackarna i närheten…”, ett bra tips…skulle man kunna tro! Drar iväg och tankar och provar med Volvo. De MÅSTE ju ha om de har verkstan öppen. Öppet!! Jippi tänker jag och går in. Går genom lokalen då jag ser två nissar sitta i andra ändan. Här följer dialogen från Volvo…
      Idiot 1: Var skall du?!
      Alien: Hejsan, jag tänkte bara fråga om ni har en stålfil jag kan låna av er för att fila till två små metallbitar?
      Idiot 2: Du kan väl gå och köpa en?
      Alien: Tänkte det kunde vara enklare att låna en, behöver bara fila ner nån millimeter…
      Idiot 1: Men du har ju ingen Volvo!
      Alien: Nej…men det räcker väl med fyra hjul för att ni skall vilja hjälpa mig?!
      Idiot 1: HÖHÖHÖHÖ…nääää!
      Alien: Nehe…*vänder och går iväg*
      Idiot 2: Men alltså, vi har nog ingen stålfil!
      Alien: Ok… *fortsätter gå iväg utan att titta på dem*

      Vid detta laget kokar jag av ilska! Jävla idioter alltså! Skall det vara så satans svårt att vara vänliga?!?! Helvetes idioter på Volvo i Sisjön / Göteborg! Tänker aldrig sätta min fot i deras jävla lokaler igen! (Om en moderator tycker att detta var ett påhopp kan just denna del klippas bort)

      Nåja, åker vidare till min däckfirma som jag varit på och fått lite hjälp förr. Stängt! Tappar tålamodet och åker hem…


      Att jag inte hittade något ställe som kunde låna ut en stålfil är lite irriterande, men värst var ju ändå bemötandet på VOLVO. Herregud vilka idioter. Här sitter man och tror att vi svenskar hjälper varandra då vi har problem men “icke sa nicke”…

      Subaru – All we’ll drive!

      #78024
      Luzifer
      Deltagare

        Fan va irriterande , hade du vart i uppsala och jag hade jobbat idag så hade du fått låna min fil som jag har i mitt verktygsskåp 🙂 jobbar på volvo i uppsala. Man kanske inte vågar köpa Subaru om dom e så omtyckta hos volvohandeln.

        #78025
        Niklas
        Deltagare

          Lyckligvis slutade sagan väl…ännu en gång! Tack vare LaGGE fick jag tillgång till verktyg och kunde slutligen montera dimljuslocken. Dock var det mycket värre än jag först befarade. Fästena var av den modellen att dimljusen var tvugna att vara avmonterade för att locken skulle gå att sätta dit. Men med tre timmars slit med filen och lite klipp i plasten på dimljuset satt allting på plats! KANON! Här kommer alla bilder, håll till godo…

          Dimljusen monteras, jo det är faktiskt AlienDiCE som mekar och skruvar! 😀
          http://subaru.frontnet.org/gallery_020914a.html

          Vi kunde inte låta bli att leka lite med ljusrampen med, som ännu inte är monterad! 😉
          http://subaru.frontnet.org/gallery_020914b.html

          En tur till Borås unnade sig bilen. Vilka som åkte vet jag inte, LaGGE och jag stannade hemma men fort gick det visst… 😮
          http://subaru.frontnet.org/gallery_020914c.html

          Slutligen tog LaGGE några riktigt stiliga bilder, en Subba i höstmörkret! 🙂
          http://subaru.frontnet.org/gallery_020914d.html

          Subaru – All we’ll drive!

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.