SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Japp, lite frågor ang lackning utav fälgar…….

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

Det är så att jag vill lacka om mina fälgar på min STI MY08……..

Fråga nr….

1 Vart göra det? INTERA? Finns det fler ställen? Tipps? Råd?

2 Är det någon i Stockholmsområdet som har kan låna en uppsättning utav fälg o däck under tiden då mina lackas? Bilen kommer att stå säkert i garaget och ej brukas under tiden. Anledningen till att jag vill låna är att jag ej har möjlighet att kunna ställa bilen på pallbockar, sen att jag ej kör på vintern(därav inga andra uppsättningar).
      Dimensioner som passar, 8×17″ ET53 eller 8,5×18″ ET55(båda är original fälgdimensioner)

Manor
      Deltagare

Hej Boki !

Mina 18″ Radiusfälgar är lackade på Intera och var riktigt snygga från början. Dock så har de flagnat en del vid bulthålen då lacken spricker när man kommer åt med hylsan/fälgkorset. Just Radiusfälgarna har också ganska tighta hål vilket oundvikligen innebär en hel del skador där. I övrigt så har lacken hållt sig snygg i de år som jag kört med dem.

Det var ju även någon kille som har ”annonserat” i forumet om att han åtar sig att pulverlacka fälgar. Ett riktigt bra pris och några nöjda kunder har jag för mig att han redan har fått. Nu håller väl inte han till i Stockholm utan Linköping/Norrköping eller någon utav de andra orterna man bara hör talas om på BingoLotto ;), men det kanske ändå kan vara ett alternativ.

Smidigast kanske dock Intera är ändå. De kan säkert ge ett fastpris på detta jobb då de väl inte behöver rikta och svetsa fälgarna innan.

Boki
        Deltagare

Hej Boki !Mina 18″ Radiusfälgar är lackade på Intera och var riktigt snygga från början. Dock så har de flagnat en del vid bulthålen då lacken spricker när man kommer åt med hylsan/fälgkorset. Just Radiusfälgarna har också ganska tighta hål vilket oundvikligen innebär en hel del skador där. I övrigt så har lacken hållt sig snygg i de år som jag kört med dem.Det var ju även någon kille som har ”annonserat” i forumet om att han åtar sig att pulverlacka fälgar. Ett riktigt bra pris och några nöjda kunder har jag för mig att han redan har fått. Nu håller väl inte han till i Stockholm utan Linköping/Norrköping eller någon utav de andra orterna man bara hör talas om på BingoLotto ;), men det kanske ändå kan vara ett alternativ.Smidigast kanske dock Intera är ändå. De kan säkert ge ett fastpris på detta jobb då de väl inte behöver rikta och svetsa fälgarna innan.

🙂 det blir nog Intera

Boki
          Deltagare

Glömde lägga till en sak……….

……….17″ är minst som går på och 5×114,3 (lika som på STI 2006-)

Jag betalar ”hyran” 😉 och som sagt, bilen står inlåst i garage och stilla under lacktiden………..

Boki
            Deltagare

Ingen som kan ställa upp 😉 🙂

AK_Impreza
              Deltagare

Hjälper min polare att ”hoppa uppa” denna tråd!

GRID
                Deltagare

Jag har kört med sprutlackade och pulverlackade, å kommar aldrig mer sprutlacka fälgar om det inte är nå slitåsläng bara, mycket hållbarare har pulver varit för mig iaf.
                  Jag gjorde det utanför uppsala, men det kanske är för långt bort?

Boki
                  Deltagare

Jag har kört med sprutlackade och pulverlackade, å kommar aldrig mer sprutlacka fälgar om det inte är nå slitåsläng bara, mycket hållbarare har pulver varit för mig iaf.Jag gjorde det utanför uppsala, men det kanske är för långt bort?

Okey 🙂 pulverlack är det som gäller med andra ord……….

Vart utanför Uppsala gjorde du det? Kan ju vara värt det, Intera vill ha ca XXXXXkr för jobbet och sitter däcken på fälgarna så tar de ca XXXXkr till 🙁 (dessa siffror har jag fått via mail från dem)…………

Moderator EDIT: På BOKIs begäran är priserna borttagna. Vid ev. frågor PM’a BOKI

GRID
                    Deltagare

Jag betalade 2000:- för blästring/pulverlack, men då fick jag ta av däcken innan då han inte har nån däckverkstad.

Det ligger precis utanför uppsala, 200m från Nya E4an, på vägen ut mot Lunda.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.