- Detta ämne har 59 svar, 5,913 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2010 kl. 14:10 #199646JimzonDeltagare
Lite grejor upphämtat från bussgods förra veckan som kommer på.
före
efter
fjäderbyten bak… igen!
IHI VF43 från gilarski 🙂
lite tändkablar och iridiumstift
mätarpod som jag vette tusan om jag behåller.
present från prodrive som hamnade på väggen, fick inte en enda subaru souveni hårdvaluta! men aston-martin fanns det i överflöd
25 augusti, 2010 kl. 11:04 #199647JimzonDeltagareFjädrarna bak åkte på inatt och han blev 7mm högre bak än fram, lär nog sätta sig efter några mil så det blir perfekt 🙂
turbon byts såfort jag fått min mässingsadapter till silicons-inlet tuben 🙂
vad säger LMM om ett pipercross filter?
25 augusti, 2010 kl. 16:14 #199648JimzonDeltagareorginal bak sänknings fram
nya lycktorna
Myzkoos rivna ej205 som väntar på grejor från staterna
25 augusti, 2010 kl. 20:56 #199616edbeDeltagarevarför bytte du fjädrar? och va det original som du bytte till?
26 augusti, 2010 kl. 05:26 #199649JimzonDeltagarevarför bytte du fjädrar? och va det original som du bytte till?
innan satt det Volglands sänkningsfjädrar och nu har jag bytt till original fjädrar, mest pga att hjulen tog i skärmkanten bak ibland då jag sjussade folk och att den såg så hängig ut bak. gillar detta högre stuk, helt klart 🙂
26 augusti, 2010 kl. 06:26 #199617edbeDeltagareHm, min är också hängig bak men det är nog mer pga gamla fjädrar än sänkfjädrar. Vad kostar nya original och hur mycket jobb är det att byta?
26 augusti, 2010 kl. 17:43 #199613MuminDeltagareHm, min är också hängig bak men det är nog mer pga gamla fjädrar än sänkfjädrar. Vad kostar nya original och hur mycket jobb är det att byta?
Jobbigt att byta.. nja.. ta ner fjäderbenen är ju inga problem sen är det ju att byta fjädren är ju lite jobbigare pga man måste ha fjäder spännare osv. Och nya orginal är dyra skulle jag tippa på.. Köp här på forument finns säkert ett x antal som har liggnades 🙂
27 augusti, 2010 kl. 13:03 #199650JimzonDeltagareHm, min är också hängig bak men det är nog mer pga gamla fjädrar än sänkfjädrar. Vad kostar nya original och hur mycket jobb är det att byta?
det var så otroligt enkelt att byta, svor inte en svordom och tyckte verkligen om subaru efter jag bytt dom, vilket inte brukar vara en vanlig sak då jag fixar bilar 🙂
2 19 skruvar nere 3st 11or uppe i fjädertornet sen är dem borta, byta fjädern gick hur smidigt som helst med 2 vanliga fjäderspännare. smack smack smack klart!
ska fixa en 4hjulsmätning i veckan och ev använda prodrive vinklar bara för att 🙂
28 augusti, 2010 kl. 23:17 #199618edbeDeltagaredet var så otroligt enkelt att byta, svor inte en svordom och tyckte verkligen om subaru efter jag bytt dom, vilket inte brukar vara en vanlig sak då jag fixar bilar 🙂
Låter bra men då jag aldrig fixat med bilar så kanske jag tycker annorlunda 🙂 …antar att det bara är att få tag på en fjäderspännare också. Konstigt att jag inte införskaffat en sån tidigare 😛
16 oktober, 2010 kl. 09:16 #199651JimzonDeltagareDåligt med uppdatering här pga att internet problem med telia….. byte till bredbandsbolaget kommer snart 🙂
Iallafall så har jag införskaffat en hel klarglasfront lyktor dimljus och positionsljus.
IHI VF43 är monterad och det var en helvetiskt skillnad, extremt nöjd 🙂
letar vintersulor nu….
bilder kommer då jag har internet igen
16 oktober, 2010 kl. 19:57 #199614MuminDeltagareDåligt med uppdatering här pga att internet problem med telia….. byte till bredbandsbolaget kommer snart 🙂
Iallafall så har jag införskaffat en hel klarglasfront lyktor dimljus och positionsljus.
IHI VF43 är monterad och det var en helvetiskt skillnad, extremt nöjd 🙂
letar vintersulor nu….
bilder kommer då jag har internet igen
Glöm inte att mappa med nya turbon på.. och mappning ger enormt stor skillnad 🙂
Annars fråga Gilarski/Napoleon hur det slutar :O Antar att det är hans gammla snurra.17 oktober, 2010 kl. 05:49 #199652JimzonDeltagareGlöm inte att mappa med nya turbon på.. och mappning ger enormt stor skillnad 🙂
Annars fråga Gilarski/Napoleon hur det slutar :O Antar att det är hans gammla snurra.självfallet 🙂
letar sprut 🙂
17 oktober, 2010 kl. 18:32 #199611BodyshotDeltagareJag skulle aldrig ens få för mig att gasa så jag fick något laddtryck alls omappat! För säkerhets skull.
19 oktober, 2010 kl. 00:01 #199653JimzonDeltagareJo det är väll lite så jag tänker men :/
skulle väll igentligen mappas av någon ägare innan som monterade intercoolern avgassystem och höjde laddtrycket :S
// A fool living on the edge…….
19 oktober, 2010 kl. 16:29 #199615MuminDeltagareJag skulle aldrig ens få för mig att gasa så jag fick något laddtryck alls omappat! För säkerhets skull.
Ja vafan ECUn ställer ju omsig litegran iaf. Jag körde ju omappat hela sommaren med nya rovan 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.