› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Justerbara camber stag……ett måste?
- Detta ämne har 4 svar, 1,403 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
camino cielo.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2008 kl. 20:08 #4961
Omme
DeltagareHej,
Jag har köpt ett coiloverkit (Tein – Basic) och undrar ifall jag måste köpa justerbara camber-stag eller om det funkar utan för att få till en bra hjulinställning…Kommer inte att köra bana utan bara street.
Vet inte om det finns att köpa men 🙂 ………
Tack för svar!
/Anders.
13 oktober, 2008 kl. 11:30 #69479specialized
DeltagareHej,Jag har köpt ett coiloverkit (Tein – Basic) och undrar ifall jag måste köpa justerbara camber-stag eller om det funkar utan för att få till en bra hjulinställning…Kommer inte att köra bana utan bara street.Vet inte om det finns att köpa men 🙂 ………Tack för svar!/Anders.
Hej ´!
Menar du ställbara toppmonteringar/camberplattor eller ställbara bärarmar ?
Du behöver inget av det för gatkörning med gatdäck.
Det finns justermån så det räcker för gatkörning i och med camberbulten i infästningen i spindeln 🙂Denna bör kunna ge dig iaf 1,5 – 2 grader negativ camber fram.
Bak går inte cambern att justera, men brukar bli 0.5 – 1 grad negativ, vilket är lagom för gatkörning 🙂Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg13 oktober, 2008 kl. 16:21 #69482Omme
DeltagareOk………tack för svaret……..det var givetvis bak jag menade 🙂
Vet att på vissa bilar måste man köpa reglerbara stag eller liknande för att inte cambern ska bli helt galen….
NY FRÅGA: Hur mycket är lämpligt att sänka bilen?
Tein anger i sin manual ett ”Reference value” = 340mm fram, 330mm bak mellan hjulhusets översta del samt navcentrum. Subaru originalvärden är = 396mm fram, 376mm bak. 56mm fram samt 46mm bak låter som en rejäl sänkning i mina öron 🙂 …..
Hur mycket har ni sänkt era bilar?
/Anders.
14 oktober, 2008 kl. 11:22 #69481Koffe
KeymasterEnligt Teins hemsida ska S-Techfjädrarna jag har sänka 61mm fram och 34mm bak. Har inte gjort nån kontrollmätning innan/efter så jag kan inte intyga om det stämmer. Rent estetiskt är det dock ganska perfekt tycker jag. Men visst har det hänt att jag slagit i undertill på grusvägar ibland 🙁
MVH
//Koffe16 oktober, 2008 kl. 05:08 #69480camino cielo
DeltagareS-tech fjadrarna sanker alldeles for mycket pa en Impreza, vaghallningen blir helt fel, dom ar inte gjorda for Imprezans McPherson fjadring. Om jag minns ratt sa ar optimala sankningen pa en Impreza max runt 45 mm innan geometrin blir bara skit. Till OP, du behover inte justerbara lankar, justerbara camberplattor bak ar valdigt ovanliga. Det finns justerbara bultar att kopa bak, dom ar lite smalare i dimensionen men racker for en gatkord bil.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.