- Detta ämne har 9 svar, 1,184 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2002 kl. 20:08 #237EvildeadDeltagare
Då kan vi vara säkra på att även det kit:et har sönder LMM,
åtminstone på MY/00..Jag har mailat motornord, skall fan ha pengar tebax…
få se hur det går då :-/-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
22 april, 2002 kl. 05:03 #36387EvildeadDeltagareFan, blir så himla osäker på vad detta beror på, eftersom jag just köpt bilen beggad, man vet ju inte vad förra ägarn haft för sig heller.
Pratade lite med Steven Done på EcuTek, han vill inte skylla på K/N kit:et, han
menade på att de failar frequently med standard setup oxå?!…ah ja vettifan…nu sa min meck att detta går på garantin, efterom jag har kvar över 2 år på den så jag kanske skall chansa med K/N kit:et igen hehe 🙂
Nån måste ju för att vi alla skall kunna vara säkra, eller hur?
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
22 april, 2002 kl. 08:12 #36385BobooDeltagare`Jag som precis hade tänkt köpa ett likadant filter…Men det är nog ingen fara, har hört att det är en kraftigare luftmängdmätare på gamla modellerna.
Du körde inte med deras kona “rampipe” också eller?
Verkade det funka funka för övrigt med filtret? Fräckare ljud?/Björn
22 april, 2002 kl. 08:14 #36388EvildeadDeltagareJorå, ljudet blir du nog inte besviken på,
Dump och turbo hörs mer.Sen varvar den lätt till det röda, man glömmer att växla 🙂
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
22 april, 2002 kl. 08:24 #36386BobooDeltagareHur kommer det säg att dumpisen låter mer när man byter luftfilter? Dumpventilen siter ju “på andra sidan motorn” (släpper ut trycket från turbon). Trycket i turbon blir väl inte högre när man byter luftfilter?
/B
22 april, 2002 kl. 09:50 #36389EvildeadDeltagareJomen, Dumpen återcirkulerar luften in -före Turbon,
just efter filtret/MAF:en, det är den vägen ljudet kommer.Om du följer returen från dumpen på andra sidan så ser du var den tar vägen.
vrrrRRRRRR -ptschiyy vrrrrRRRRR -ptschiyy …typ eller nått 🙂
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
26 april, 2002 kl. 17:27 #36390EvildeadDeltagareI vilket fall, nu kör jag K/N kit:et igen bara för att vara säker,
men far LMM, (denna gång fabriksny) en gång till så kan man
vara säker på en sak i alla fall.oh well, Chrille
28 april, 2002 kl. 09:45 #36391NorbaggenDeltagareJeg kjører med king-dragon filter på min my-00, og jeg har aldrig hatt problem med LMM, det eneste er hvis filteret er fuktigt (og det skjer ofte her i bergen)
da må jeg tørke LMM’en og filteret og gi ECU en reset. Da fungerer det helt fint igjen. I flg engelske tester er KD filteret bedre en K/N…..2 maj, 2002 kl. 08:19 #36384rexDeltagareJag kör med ett sådant filter sedan slutet på mars -01.. So far so good!! 🙂
/Henrik
10 juni, 2004 kl. 18:40 #36383ExOrdisDeltagareBra initiativ!!
Stå på dig nu.
Försök att få ersättning för kostnaden för LMM, så försvinner förhoppningsvis produkten från katalogen.
Den går INTE sönder med orginalfilter.
Byt ofta istället, det blir mycket skit och pollen så här på våren./K
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.