Tjena tjena. Det börjar vankas besiktning för min del och sist jag besiktigade kom jag igenom med nöd å näppe pga mina avgasvärden! Jag kör med 100cells rejskisse. Nu tänkte jag höra med er gällande k-sprit i tanken?
Någon som har provat och funkar det?
Hur mycket behöver jag hälla i!
Mycket tacksam för svar! Mvh Johan
K-sprit funkar.
Alkylat bensin funkar också. Iaf på min gamla kingcab från -91…
Killen på SBP sade att motorn måste va i bra skick på denna. 2 dunkar alkylat bensin + lite k-sprit gjorde under för avgasvärden.
OBS! Jag vet inte vad katalysatorn tycker om alkylatbensin, borde ju va ok men man vet ju aldrig.
Aklylatbensin är alltså såkallat gräsklipparbensin som du köper färdigt i dunkar på macken.
Vet många som har klarat sig med t-röd eller liknande medel vid besiktning.
Vet även att vissa kör med e85 blandat med vanlig bensin för att få bättre värden.
Själv så byter jag abra till org. mellanrör vid besiktning och då klarade jag mig.
Inte så värst speciella belägg, handbromsen är ju som en vanlig trumbroms, och ganska lätta att byta…
Innan du tar av bromsskivorna så släpp lite lätt på handbromsjusteringen, den sitter på baksidan av skivan och du får ta bort en liten gummiplutt för att komma åt den,
Sen kan du ju alltid testa att bara spänna bromsen inne i kupen, det brukar duga för att få bromsen att ta igen
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.