Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #21559
    Toni
    Deltagare

      LAST EDITED ON Feb-28-03 AT 02:07PM (GMT) by OzO (admin)
      Avs: Lars Tilgman | info@kalsprodukter.com

      Hej på er.

      Jag vill berätta en “ovanlig” historia.

      Jag var i Birmingham på utställningen i Jan 03. Jag besökte en monter som hade en massa “plast” och kolfiber och andra delar till Subaru.+ att dom visade fram några snygga växellådor. Jag kollade och konstaterade att plastprodukterna kom från MAGNUM från vilken jag också köper och är agent för. Så kommer en säljare fram och frågar? ” Är du intresserad av annat än plast??”. Jo, om det tillför någonting till sporten, var mitt svar. “Vi säljer en austaliensisk växellåda som heter MODENA. Vi har just haft besök från en skandinavisk växellåds tillverkare som är intesserad av att köpa delar och diffar från oss, men vi vill inte sälja våra lösningar till andra utan vill att någon tar ansvar för hela vårt sortiment i skandinavien. Är du intresserad”????

      Hmm, Vad vet jag om växellådor?? Men, jo, varför inte, om era lådor gör så att Subaru kan fullfölja tävlingar och inte som nu att lådan eller innehållet går sönder var mitt svar….. Så förklarade jag det dom redan visste, att det är ett stort problem i Skandinavien att få lådorna att hålla och att det är en av de anledningar som
      stoppar Subarus popularitet i rallysporten….

      Jo, vi har en “okrossbar låda” sade han. Vi har levererat över 60 lådor som bara går och går utan problem. Subaru är mycket populärare i tex. England än Mitsu. på grund av att dom fungerar och är en roligare bil att åka med”….

      Ja ha du….

      Så säger killen: finn en åkare som är brutalast av alla och som har massor med problem. Hör med honom om han är villig att testa vår senaste 5 växlade dogbox och dom senaste diffarna.. Vi flyger dit en komplett låda från Australien, + den tekniskt ansvarige tillika ägaren av MODENA, Frank Capo, är med och tar isär lådan och visar hur man arbetar med den, monterar ihop den och sedan in i bilen. Inte bara det, vi är med och testar och ni får låna lådan och diffarna för träning och minst 2 tävlingar för att sedan göra en utvärdering…..

      Det var då jag började tro på Jultomten igen. Jag var lite tvivlande först för detta erbjudande är så bra så det kunde inte vara sant. JAG HAR UNDER ALLA MINA ÅR INOM MOTORSPORTEN (jag startade 1967) varken hört talas om eller fått uppleva att någon “lånar” ut en låda eller andra produkter för tävlingsbruk. Vi pratar ju inte om hundralappar
      utan mycket mer.

      Jag kontaktade Mats Adielsson i Göteborg som med sin Subaru GRN++ inte
      har kunnat köra en tävling utan att lådan eller driv problem har gjort att han har fått skruva eller bryta. Mats sade Ja, ställde upp med sitt proffsiga team och sin välutrustade verkstad. Testvägar var ordnade och sedan var det bara att vänta.

      Torsdag 20 kom lådan. 21 kom ägaren till företaget. Mats var stum av beundran när han öppnade lådan. Ett sådant proffsigt
      arbete!

      Provåkningen äe nu avklarad och viss justering av växelförare har gjorts. Mats kommentar: “Fantastiskt!”. Detta gäller inte bara lådan
      utan även diffarna som arbetar på ett något annorlunda sätt som gör körningen lättare och effektivare.

      I dag 26 flyger Frank vidare. Han lämnar efter sig en otrolig känsla av att inte bara veta att hans produkter fungerar utan även att han bryr sig och engagerar sig i Subaru och vårt problem.

      Direkt att han kommer hen så skall han offerera pris på tävlingslådor för massor med hästar och full race men också en fungerande gat variant och även diffar.

      Jag kommer att sälja dessa produkter och Mats Adielsson kommer att bygga lådor och diffar, serva och lösa era problem.

      Och detta är ingen saga.

      MVH
      KALs PRODUKTER. Lars T

      Andra nyheter
      Vi kommer att hjälpa till med lanceringen av KUMHOs rally och R däcks program i Sverige.

      Så vill du veta mera så maila info@kalsprodukter.com och ge din adress.

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.