SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt kamrems byte

• Detta ämne har 7 svar, 1,226 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Mattsson.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Mattsson
    Deltagare

Något speciellt man ska tänka på vid kamrems byte ?! hadde tänkt att köpa orgenal delar å byta alla rullar å sträckarn…

SecretAgentMan
    Deltagare

Sök här till att börja med…

Jag postade lite bilder från verkstadsmanualen här -> http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=7132&mesg_id=7132&page=

Försiktighet, trippelkoll och noggrannhet rockar (momentnyckel och lite gänglås på bultarna till den böjda plattan, styrningen, över kugghjulet vid veven är inte fel, ~1 mm frigång mot remmen skall det vara, och bultarna dras med 10 Nm).

Bort med fläktarna så kommer man åt, ficklampa och någon form av spegel underlättar starkt.

/J

Mattsson
    Deltagare

har kollat runt litte å har fått litte humm om hur man ska göra! har skaffat mig en vekstadshanbok också kan ju va bra… bara att sätta i gång då man fått delarna… har ju bra timpäning iaf delarna kostar typ 3500 å dom ska ha 6500 på en subaru vekstad här i övik…

SecretAgentMan
    Deltagare

Övik….bjud på käk och en kall så får du nog assistans av Kvarnis här… 😀

/J

STIred
    Deltagare

Om Kvarnis fixar, kommer jag nog förbi snacka lite skit iaf.. 😀

/r

———————————————————–
    I can live with the despair, it’s the hope that kills me

rödSTI

Mattsson
    Deltagare

kan ju kanske vara ett altenativ.. 😀

SecretAgentMan
    Deltagare

Jisses, får du ned Raul här och Kvarnis samtidigt blir det mer tjöta än skruva, men trevligt blir det! 😀

/J

Mattsson
    Deltagare

Mitt första kamremsbyte avklarat! Aldeles på egen hand… Känns sköönt 😉

Tack för all suport!!!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.