Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1103
    Mattsson
    Deltagare

      Något speciellt man ska tänka på vid kamrems byte ?! hadde tänkt att köpa orgenal delar å byta alla rullar å sträckarn…

      #42475
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Sök här till att börja med…

        Jag postade lite bilder från verkstadsmanualen här -> http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=7132&mesg_id=7132&page=

        Försiktighet, trippelkoll och noggrannhet rockar (momentnyckel och lite gänglås på bultarna till den böjda plattan, styrningen, över kugghjulet vid veven är inte fel, ~1 mm frigång mot remmen skall det vara, och bultarna dras med 10 Nm).

        Bort med fläktarna så kommer man åt, ficklampa och någon form av spegel underlättar starkt.

        /J

        #42479
        Mattsson
        Deltagare

          har kollat runt litte å har fått litte humm om hur man ska göra! har skaffat mig en vekstadshanbok också kan ju va bra… bara att sätta i gång då man fått delarna… har ju bra timpäning iaf delarna kostar typ 3500 å dom ska ha 6500 på en subaru vekstad här i övik…

          #42476
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Övik….bjud på käk och en kall så får du nog assistans av Kvarnis här… 😀

            /J

            #42478
            STIred
            Deltagare

              Om Kvarnis fixar, kommer jag nog förbi snacka lite skit iaf.. 😀

              /r

              ———————————————————–
              I can live with the despair, it’s the hope that kills me

              rödSTI

              #42480
              Mattsson
              Deltagare

                kan ju kanske vara ett altenativ.. 😀

                #42477
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Jisses, får du ned Raul här och Kvarnis samtidigt blir det mer tjöta än skruva, men trevligt blir det! 😀

                  /J

                  #42481
                  Mattsson
                  Deltagare

                    Mitt första kamremsbyte avklarat! Aldeles på egen hand… Känns sköönt 😉

                    Tack för all suport!!!

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.