Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #46687
    Fricke.w
    Deltagare

      Okej okej 🙂 de var i alla fall lmm, bytte den torsdag natt utte 😀 nöden har ingen lag, men fan va kalt de var, samt ett varningens finger, skruva alldrig tillbaks slang klamor på hård plast vid 12-, drog sönder HKS reloded filtret, så vart tvungen att riva bort allt och sätta på orginal i gen, tog ju inte så lång tid men kändes jäkligt tungt, när de är så pass kalt och man ska upp och jobba ;(
      i alla fall har jag inte hunnit testa bilen än, men tjejen säger att den laddar över 1.0 bar i gen så får vell tro henne på den punkten då ;).

      Är serinummer: 22680AA310 På min lmm och ja de är en 2.5liter, såg i crossreferens att de är samma till vanliga wrx 2.5 lika så på någon forester 2.5 samt legacy 2.5 har jag för mig. 😛

      #46673
      Manor
      Deltagare

        …det var väl tur i oturen att du fick tillfälle att sätta dit originalgrejerna igen…då kanske LMM:en håller denna gång ;-).

        #46688
        Fricke.w
        Deltagare

          Jo de vart vell så 🙂
          ska beställa perrin performance turbo inlet house, samt perrin AFTA-MAF tube, och samco intercooler hosekit, nu i veckan har jag tänkt, så man inte riskerara att strypa motorn något med orginal boxen, har även gjort en ny egen elbow som ska på, så man sliper den stora tunnan som annars siter där 😉 men allt deta är nog bara fantasier och sitter i huvet, blir nog inge bättre för de, men man hoppas ju, och de kan ju inte bli sämre i alla fall, att få nya fräscha slangar över allt utan dessa ribbade som siter orginal och stör luft flödet 😛

          #46690
          Myzkoo
          Deltagare

            Det var alltså LMM:en som var trasig för dig?

            Jag har fått precis samma problem som du beskriver i första posten. Har bytt alla vakumslangar, rengjort magnetventilen och kontrollerat dess funktion, rengjot LMM osv. Men laddar fortfarande bara 0,5-0,6 bar. Har alltid laddat 1,35 bar sen den blev Ecutek:ad hos JRM för 1,5 år sen.

            Dock så laddar den över 1 bar om jag tar bort slangen från wg-klockan (släppte gasen vid ungefär 1,2bar).

            Vart köper man en LMM billigast? Har en WRX -04.

            Eller om någon runt Öviksområdet har en att låna ut i 10 minuter så jag kan utesluta att min är hel eller trasig?

            #46689
            Fricke.w
            Deltagare

              Ja du, du köper nog en biligast på skroten, men dock så ska vell till lägas att dom inte alltid behöver vara hundra bra, men hittar du en som gåt kort, och verkar vara i bra skick utan olja film eller skit på så är ju förhopningarna stora att den funkar, men mit problem vissade sig att jag även hade en sprika i gummit mellan ic och spjälhus också, + att bilen går lika bra på min gammla lmm i gen 😮 prövade den för att vara hundra på att de var den som var paj, men till min förvåning går bilen lika bra på den lmm jag trode var paj, så i mit fall kan de ha varit snö som hade lettat sig in i lmm när jag lekte med bilen, inte vet jag men skumt är de, nollade i alla fall bateriet i ett dygn så finkade den som den skulle i gen med lmm som jag köpte, men sedan när jag stoppade i gammla lmm som sagt så funkade den med den också 🙂 blir inte klok på hur de kan komma sig men så är de i alla fall.

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.