SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Kan en dawes divice gå sönder???

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Sahlen
    Deltagare

Tjao kan en Dawes divice gå sönder eller fela på någe vis???
      Min krånglar troligt vis.
      Hadde laddtrycks problem på subban förr att laddtrycket gick segt upp när man växlade det tog liksom ett tag innan det gick upp på ett bar. som dd va stäld på. Så idag va jag in på lokala subba handlarn här i Uppsala och felsökte den. och det visade sig att det va dd som det va fel på. för nu kommer laddet direkt när man växlar. Men den laddar bara 0.5 bar. Kan man fixa någon anna laddtrycks styrning som funkar? isåfall vilken. MVH-Sahlen

SecretAgentMan
      Deltagare

Det är inte mycket som kan gå fel, det vanligaste är att den geggar igen (ta isär, gör rent med bromsrengöring), och att fjädern slackar lite efter ett tag (ta isär, sträck försiktigt på den, och justera in trycket noga efter).

Den fungerar, och är brutalt simpel.

/J

SPiKE
        Deltagare

Jag hade ett jäkligt skumt fel med min GT, vid latjolajban körning som bana och ISÅKA :7 så fick jag bekymmer med att turbotrycket ökade tills fuelcut slog till.
          Problemet uppstod efter ganska lång och mkt hård körning men bara ibland, hur frustrerande är inte det?
          Den tillfälliga lösningen blev att skruva ut dawsen ngt varv och sedan fortsätta att gasa. Efter avslutat pass och bilen svalnat så var trycket omkring 0,7-0,8 bar, jag brukar åka på ca 1,05bar, så då fick jag skruva in dawsen igen.
          Efter lite funderingar om vad som kunde vara fel kom jag fram till att dawsen nog satt ”för nära” turbon så att värmen (bortplockad värmeplåt) fick fjädern att expandera så att trycket la iväg av sig självt. Nu har jag flyttat den och väntar tills det är mygfritt och dags för avprovning på favorit underlaget(is) för att se om det stämde.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.