Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #995
    Rolgar
    Deltagare

      Som rubriken lyder, kan den gå hela dagen när mar är på jobbet? ca 9 timmar går den ju då. kan det vara skadligt för packningen om den står för länge?

      MVH Alex

      #41743
      minid
      Deltagare

        Hej!

        Jag har fått den informationen att man ska ha igång motorvärmaren typ 1 timme innan man ska iväg..

        Man får väl sätta timer på den om man inte vill gå upp tidigare.. 🙂

        #41741
        Manor
        Deltagare

          Jag tror inte att det är skadligt alls. Möjligtvis så kommer effekten att avta då “doppvärmaren” kanske slits, men jag har aldrig hört talas om att någon har fått byta ut en motorvärmare pga slitage. Det är inte så stark effekt vi pratar om (cirka 500 watt), och det blir ingen direkt hög värmegrad, så om packningarna överlever en stekhet motor så lär de med lätthet klara av värmen från motorvärmaren.

          mvh Mats N

          #41742
          Kvarnis
          Deltagare

            Knappast nått problem….. då skulle det vara problem för mängder ab folk på industrin etc som i regel har MV uttagen på dygnet runt.

            PÅ jobbet har vi bilar som står på dygnet runt i väntan på att användas under ex helger

            #41744
            Rolgar
            Deltagare

              Ok, då har jag fått svar på min fråga. Då får den gå ända till det blir för varmt i bilen.. om våren kommer nån gång såklart:P

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.