Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #129714
    Niklas
    Deltagare

      LAST EDITED ON Aug-06-02 AT 01:27PM (GMT)
      Äsch…käften nu för fan! :p

      Subaru – All we’ll drive!

      #129702
      modulated
      Deltagare

        >500:- kostar det att efteranmäla sig för körning, att bara kika (och
        >kanske åka med) kostar gratis.
        >
        >/J

        Är det ok att komma ner å kika även om man kör tysk familjebil
        än så länge ? 🙂

        // Patrick P.

        #129692
        OzO
        Deltagare

          LAST EDITED ON Aug-06-02 AT 02:14PM (GMT)
          Saxat från våran bankörningsida: “Kom ihåg: banåkning innebär inte tävling!”

          Det finns indelningar för en anledning. Det är helt ok att fisa runt under lugna timmen. Det är helt ok att tuffa på under s.k. “pro”-passet.

          Det är inte ok att tävla.

          Och personligen tycker jag illa om denna varvtidshets som numera verkar florera runt på alla forum. Att sätta “varvrekord” bara för att kunna skryta på vissa forum är inte vad våra banträffar handlar om. Sätter man varvrekord eller lyckas bromsa 2 cm innan kurvan efter rakan kan man hålla det för sig själv eller åtminstånde låta bli att köpa en helsida i DN om det. Banträff != Tävling

          IMHO of course….

          Alla skall kunna känna sig säkra på banan. T.o.m familjemedlemmar! Banträffarna är till för att lära sig själv och sin bil. Det är dessutom ett utomordentlig bra tillfälle att träffa andra klubbmedlemmar. Man kanske inte alltid kan snacka för fullt just på banan eftersom körning är prio 1 just då, men varför inte dyka upp till grillningen kvällen innan/efter eller bara dyka upp och kika (det är dessutom 500:- billigare)??

          ________________________________________
          http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

          “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

          #129715
          Niklas
          Deltagare

            Så sant så!

            Nu menar jag inte heller att om jag skall köra bana så skall snabbaste varvtiden sättas men jag är inte direkt intresserad av att fisa runt heller. Dock finns det kanske olika definitioner av att just “fisa runt”. Problemet med mig och bankörning är att jag dels är så rädd om bilen, olyckor kan ju alltid hända. Sen har jag inte råd att byta grejor på bilen just nu. Läst på forumet om folk som kommit till banträffar med tex orginalbromsar och kört därifrån med mer eller mindre icke fungerande bromsar. Detta existerar inte för mig. Då köper jag hellre bra bromsar innan jag kör på bana än tvingas köpa nya efter att ha kört med orginal. Men man kanske inte behöver byta om man “fis-kör”, det är sant, men om sanningen skall fram har jag inte plånbok att chansa. Nya däck skall vi inte ens snacka om… *huga*

            Att tjejen tycker det låter farligt med bankörning är för att hon tror att man kör som i STCC, att kollisioner och avåkningar hör till. Kanske skulle en visit på Kullen kunna ändra hennes uppfattning om detta, vem vet… 🙂

            Nästa år kanske det blir andra bullar, men tills dess förblir jag på parkeringen eller möjligtvis i högersätet (på en vänsterstyrd bil!)…

            Subaru – All we’ll drive!

            #129689
            SecretAgentMan
            Deltagare

              >LAST EDITED ON Aug-06-02 AT
              >02:14 PM (GMT)

              >
              >Saxat från våran bankörningsida: “Kom ihåg: banåkning innebär
              >inte tävling!”
              >
              >Det finns indelningar för en anledning. Det är helt ok att fisa runt
              >under lugna timmen. Det är helt ok att tuffa på under s.k.
              >”pro”-passet.
              >
              >Det är inte ok att tävla.
              >
              >Och personligen tycker jag illa om denna varvtidshets som numera
              >verkar florera runt på alla forum. Att sätta “varvrekord” bara för att
              >kunna skryta på vissa forum är inte vad våra banträffar handlar om.
              >Sätter man varvrekord eller lyckas bromsa 2 cm innan kurvan efter
              >rakan kan man hålla det för sig själv eller åtminstånde låta bli att
              >köpa en helsida i DN om det. Banträff != Tävling
              >
              >IMHO of course….
              >
              >Alla skall kunna känna sig säkra på banan. T.o.m familjemedlemmar!
              >Banträffarna är till för att lära sig själv och sin bil. Det är
              >dessutom ett utomordentlig bra tillfälle att träffa andra
              >klubbmedlemmar. Man kanske inte alltid kan snacka för fullt just på
              >banan eftersom körning är prio 1 just då, men varför inte dyka upp
              >till grillningen kvällen innan/efter eller bara dyka upp och kika (det
              >är dessutom 500:- billigare)??
              >
              >________________________________________
              >http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif [font
              >color=”#D9D9D9″]::[font
              >color=”#808080″]::[font
              >color=”#404040″]:
              >The
              >Blue Pile Of… Cr@p!
              :[font
              >color=”#404040″]::[font
              >color=”#C0C0C0″]::
              >http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
              >
              >“It is not so difficult. Go flat-out before
              >the corner and then go flat-out again”

              Väl talat av en oggig farbror. 🙂

              Jag kan motvilligt erkänna varvtidsfenomenet – och Guran är bara sur för att han är lite avhängd. 😉 Men det han säger är helt rätt – det viktigaste är att NYBÖRJARNA får tillgång till banan i lugn och ro.

              Ännu viktigare är det att INTE ge sig ut på nybörjarpass och stressa runt – det har hänt att folk stormat in i depån och klagat över att det gått långsamt på nybörjarpasset…jösses…och ännu värre – “proffs” har letat sig ut på de lugnare passen – och stressat runt.

              Kinnekulle är *INTE* en bana man kör över sin egen förmåga på.

              /J

              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

              Banträffsansvarig SSI

              #129690
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Oj vad det blev konstigt att citera Gurans inlägg.

                /J

                Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                Banträffsansvarig SSI

                #129716
                Niklas
                Deltagare

                  SAM som precis gått html skolans kurs i “hur man gör en länk”… 😀 😀 😀

                  Subaru – All we’ll drive!

                  #129717
                  Niklas
                  Deltagare

                    För att vara lite allvarlig med, det som SAM säger är ju helt korrekt. Dumt att åka ut och stressa på “nybörjar svängen”, då det är just till för nybörjare och de som inte kört förr. Själv har jag knappt skillz att sitta på läktaren! 😀
                    Hade varit riktigt roligt att prova på att köra något varv men jag är helt för rädd att bilen skall ta skada (däck och bromsar). Kanske är man en riktig pussy då däcken knappast blir nötta under då man inte ligger på 100% men ändå. Håller hårt i spargrisen för att kunna köpa de sista delarna till stylingen…

                    …Sen om du har tur SAM, sen kanske jag kör några varv på någon bana, och då får du se om du hinner med! 😉 *tar sig vatten över huven* 😀

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #129701
                    Bobbo
                    Deltagare

                      Jag ska försöka komma och hälsa på trots att jag fyller år den 24:e.
                      (Förväntar mig en link och väghållningssats monterat och klart av er i födelsedagspresent :9 )

                      Om jag kör eller inte beror på ekonomi samt om jag hinner få mina skärmkanter rullade tills dess. (inget kul att nöta skärmkant i böjarna)

                      #129697
                      thomas200sx
                      Deltagare

                        Hmm, mer fart i ert forum om träffen än i vårat… Jag måste få till ett medlemsutskick till mina vänner om träffen å det snaraste!

                        Har man en std-bil så räcker det att köra 5 varv på raken för att sedan varva ned (sig själv _och_ bilen). Var det kul tar man ytterligare 5 varv på nästa lugna pass. Så gör jag, och är nöjd med det! Hoppas bara att Jerry inte klockar mina varvtider… :'(

                        #129718
                        Niklas
                        Deltagare

                          Blir allt mer sugen på att släppa ut bilen på banan, men det får nog vänta till nästa år. Just nu är det så magert ställt att jag inte ens kan pynta de 500:- för att få köra…

                          Subaru – All we’ll drive!

                          #129703
                          subarujohan
                          Deltagare

                            Är det bara impreza clubben som skall köra på kinnekulle
                            eller är det någon mer?

                            #129696
                            Boboo
                            Deltagare

                              Jag skulle kommit om ni inte hade lagt det på ett så dumt datum! 😉
                              Jag ska tyvärr rejsa på Mantorp samma helg…
                              Annars hade jag mycket gärna kommit.

                              #129698
                              thomas200sx
                              Deltagare

                                Nej då, vi å HPC lär dyka upp. Har ni inte fått någon info från er Styrelse? Jag skall polera upp Silverpilen snart…

                                #129700
                                Subbarist
                                Deltagare

                                  Jag och min bättre hälft kommer om farmor och farfar sitter barnvakt förståss

                                  Subbarist javisst!

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.