Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1298
    ricco
    Deltagare

      min klarlack på ena sidan av bilen börjar släppa, ska ju såklart fixa till de men hellst inte denna sommar/vinter utan till nästa sesong.. min fråga är : KAN jag dra loss klarlacken utan att färgen under som är fräsch skadas om ja åker runt så eller ska man på me klarlack direkt??

      #44122
      neriksson666
      Deltagare

        har själv samma problem.. har en polare som är lackerare och han sa att så fort klarlacken lossnar så nöts själva färgen oxå, i och med det så blir det en annan nyans om man bara drar på klarlack

        #44124
        ricco
        Deltagare

          okej faan då ;(

          #44123
          neriksson666
          Deltagare

            så för att få bästa resultat så är det nog bäst att lacka om hela delen. istället för att bara lacka om den lilla fläck som har lossnat

            #44120
            Micke81
            Deltagare

              min klarlack på ena sidan av bilen börjar släppa, ska ju såklart fixa till de men hellst inte denna sommar/vinter utan till nästa sesong.. min fråga är : KAN jag dra loss klarlacken utan att färgen under som är fräsch skadas om ja åker runt så eller ska man på me klarlack direkt??

              Hade också det problemet på min bil…Trist… Var har det börjat släppa?

              /Micke

              #44125
              ricco
              Deltagare

                har en fläck ca. 10*10 cm precis där tanklocket sitter..fast på andra sida.. hhah konstig förklaring kanske!? 😛

                #44121
                Micke81
                Deltagare

                  har en fläck ca. 10*10 cm precis där tanklocket sitter..fast på andra sida.. hhah konstig förklaring kanske!? 😛

                  Var väl ingen konstig förklaring 🙂 snarare ett konstigt ställe att få lacksläpp på… Jag fick på taket vid listerna, var tydligen ganska vanligt att det hände när det kom in smuts osv där som “gnagde” på lacken.

                  Trist att subaru inte har lärt sig lacka ordentligt, verkar vara en del som har lite problem av olika slag.

                  /M

                  #44119
                  Lasse
                  Deltagare

                    Jag har en MY98 där klarlacken har släppt på scoopet och de två andra plastdetaljerna på huven. Behöver nog inte säga att biler ser för j-vlig ut. Trodde att jag var den ende med dessa problem men tydligen inte… Personligen åker jag nog på en hellackering.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.