Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1049
    p_ilis
    Deltagare

      Tycker att min bil börjat låta en del på sista tiden. När jag går från backen till 1:an eller tvärtom och kör iväg så klonkar det till under bilen (växellåda/diffar?) och tycker rent allmänt att det låter en del om transmissionen.

      Är detta normalt på Imprezorna (framförallt STi:erna) eller är det något som man kan/bör byta (bussningar?)? Hur har ni andra?

      Mvh
      Peter

      Edit: Sökte lite och kom på att jag själv bytt ena stödämparen på garanti tidigare för “klonkning”. Undrar om det kan vara samma sak igen.. :+

      #42067
      pannan
      Deltagare

        Peter,

        Min har också börjat klonka lite i ena framdämparen. Skall försöka byta den på garanti vid nästa service. Speciellt vid hårda inbromsningar så kan det klonka till.

        mvh
        J

        #42066
        Lefty
        Deltagare

          Detta är alltså något man kan vänta sig att få bytt på garantin inom snar framtid?

          Vet två STier som rullar norrut som fått byta bakdämparna.

          #42070
          m_thread
          Deltagare

            Peter,
            min STi har sedan från att den var helt ny låtit en del i transmissionen. Det ‘klonkar’ och ‘klockar’ under vissa omständigheter, ofta vid inbromsning, nedväxling och sväng.

            Jag tror att det är normalt då jag läst om det på diverse forum.

            /Fredrik

            #42069
            STI_driver
            Deltagare

              Min gör samma sak. har gjort det sen den va ny och varit in flera gånger till subaru. Dom säger att det är ett väldigt vanligt fenomen och att dom klonkar i dämparna. Inget att oroa sig över.

              #42068
              rallymarkus
              Deltagare

                Min gör samma sak. har gjort det sen den va ny och varit in flera gånger till subaru. Dom säger att det är ett väldigt vanligt fenomen och att dom klonkar i dämparna. Inget att oroa sig över.

                dom ska inte klonka i dämparna…

                #42071
                m_thread
                Deltagare

                  Som jag skrev tidigare så finns det vissa klonk och klock ljud i min transmission, det är inte i hjulupphängning eller chassie. Jag tror det har att göra med någon konstruktion som finns i diffarna eller växellådan och är fullt normalt.

                  /Fredrik

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.