Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1271
    Pontus
    Deltagare

      väldigt konstigt problem har uppstått idag vid en resa till norge..

      När jag kom fram till elverum o saktade ner lät det som om nåt hängde i marken o klonkade till då o då, händer bara mellan ca 20-50 km/h. kollade noga under bilen o på bromsar etc utan att hitta något som kan få det här att uppstå.

      det låter bara vid gupp också verkar det som och jag är inte riktigt säker på vart ljudet kommer ifrån låter typ: “kchchchchch klonk” upprepade gånger. sen när man kommer över 50 försvinner det totalt

      någon som har en idé? kan även tillägga att vägen till elverum var ordentligt guppig så fjädrarna kan ju ha fått stryk, men hör inga missljud när jag guppar på bilen.

      #43918
      Andersson
      Deltagare

        Läs under Väghållning, jag tror vi har tagit upp detta problemet tidigare. Stötdämparna kan det vara,ljudet uppstår i övergången mellan gas och olja. Är bilen nyare får du nya på garantin annars ska det gå o fixa med teflonspray har jag hört. Fick själv nya bak på garantin i april.

        MVH C Andersson
        Full fart, spar tid!
        Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

        #43917
        Pontus
        Deltagare

          ah tack för hjälpen, känns som min bil håller på å falla isär helt plötsligt

          #43916
          FeA
          Deltagare

            Vad är det för bil? Bytt avgassystem?

            Kan vara aga som tar i någonstans. Min bakre ljuddämpare slår imot krängningshämmarn.

            #43919
            rickey
            Deltagare

              Jag hade en Opel Vectra -99 innan jag köpte min Impreza och hade exakt samma problem.

              När man krypkör på parkeringsplatser samt om det är lite håligheter.

              Det var bussningarna till upphägningen av hjulfästningen till bakvagnen. Där detta är fäst i karossen satt det gummibussningar emellan för att bli av med alla konstiga ljud som kan uppkomma och dessa hade gått sönder så att det uppstod klonkande ljud där när det slog emot karossen undertill där.

              Verkade inte vara något farligt fel, bara att det låter fruktansvärt när man kör.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.