Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34229
    KingCon
    Deltagare

      Vid stillastående start har jag nu börjat höra ett metalliskt klonk. Visserligen väldigt sällan och aldrig vid några andra växlingar utan bara precis när jag släpper upp kopplingen efter att stått stilla. Låter som om det kommer från bakändan. Har varit under och tryckt och ryckt i kardan och bakaxel utan att könna nåt glapp. Nån som har nån ide’?

      #279663
      reiman
      Deltagare

        Har för mig att jag läst här på forumet att det är ganska vanligt på subaru om man precis har backat och ska köra framåt. Typ diffen som har ett litet glapp i dreven eller liknade om jag inte minns fel. Rätta mig om jag har fel ni som kan lite mer

        #279664
        SmilesPerHour
        Deltagare

          Har för mig att jag läst här på forumet att det är ganska vanligt på subaru om man precis har backat och ska köra framåt. Typ diffen som har ett litet glapp i dreven eller liknade om jag inte minns fel. Rätta mig om jag har fel ni som kan lite mer

          Jag kan bara volvo, men om det klonkande ljudet hörs när man byter från back till att köra framåt eller tvärtom, samt vid tvära svängar brukar det röra sig om glapp i splines:en i drivaxlarna.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.