SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Klonkande stötdämpare, nu var det min tur

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
  • Författare
    Daniel-lkpg
    Deltagare

Ja det är frågan, vad är det egentligen som klonkar, någon som vet? Det låter hur som helst väldigt tydligt och bör åtgärdas.

Vad ska man köpa för stötdämpare till vettigt pris? Dalhems har inte till Sti, Meca har jag inte kollat med. Vill egentligen lägga så lite pengar som möjligt på det. Har precis hämtat ut bilen från JRM och kör hellre upp pengarna än lägger det på bättre väghållning, tycker original fungerar riktigt bra, förutom oljudet…

NIDAC
      Deltagare

Hallå alla glada.

Fick mina bytta idag är som dag ock natt.:D

Calle

Blackie
        Deltagare

Jaha då vart bilen tillbaka från 10,000 mila servicen. Och min bakdämpare är också slut 🙁
          Packningen paj och droppar olja från ena antagligen. ( sa dom på verkstaden )

inte roligt. Någon som har tips på ett par shysta dämpare. Köper inte orginal från subaru när man kan få bättre för lägre pris från andra ställen.

Wiklundh
          Deltagare

-Så då var man med i team-STI-newage-slut-på-dämparna.
            Kollade både bakdämparna i dag.
            Var blött i fjäderskålen på båda, verkar vara någon finare typ av genomskinlig olja efter vad jag kan se(var ifs regn bilen var körd i nyligen så vattan kan det vara vatten oxå).

-Samt att när man tar ner gummidamasken från dämparen så ser man att stången som går i dämparen är rostig(man ser bara lite av den invändiga stången då man tar av gummidamasken och kikar upp mot damaskens fästpunkt i toppen på dämparen).
            Detta ska tydligen vara ok enligt den lokale mekarverkstaden.

-Därimot så skulle man inte kunna röra däcket upp och ner med handkraft när bilen var upphissad sade dom.
            På min bil kunde jag röra ca: 2-3cm upp och ned på bakdäckena när bilen var upphissad.
            Vad säger ni andra ska det vara så?

pannan
            Deltagare

Idag fick man tillbaks bilen ifrån stötdämparbyte. Vart 2 st nya bak.

Tur att garantin tog det då 2 st dämpare med arbete kostade ca 12.000 kr att byta, puh.

Wiklundh
              Deltagare

12 papp, det ær helt sansløst verkligen.
                Budget alternativet før mig blev att køpa D2 coilovers.
                De kosta inget i jæmførelse, knasigt værre.
                Nu ær jag ju inte 100% sæker att det ær just dæmparna som ær dåliga, men efter det lilla man kan så pekar det på det.
                Får se vad subaru sæger sedan.

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.