SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Knackande ljud från vänster fram…

• Detta ämne har 6 svar, 1,475 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Mats.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Pontus_GT
    Deltagare

Vet inte exakt vad det kan vara, en gissning är att styrleden är kass. Det knackar och rispar när man svänger höger, svårt att beskriva. Nån som vart med om något liknade…klart att det finns det men som kan veta vad det är? Låter ingening när man kör rakt fram och ytterst lite när man svänger vänster, dock finns ljudet där. Bilen är en -99 års GT och har rullat 11000 mil så det känns som att det är inte omöjligt med lite slitdelsbyten på bilen nu.

Pontus

Edit…läste på en annan topic och läste att det kunde vara centrumbulten…dock stod det att det slutade då han svängde och bromsade, så är ju inte fallet för mig dock…hmm hem och kolla 🙁

SecretAgentMan
      Deltagare

Hjullager eller drivknut – men kolla den stora muttern som sitter inne i navet först.

/J

Pontus_GT
        Deltagare

Drog centrumbulten…eller jag. Den var ju inte precis lös men hade hoppat lite fel. Tog loss och smörjde in div prylar som fick lossas. Funkar nu utan problem….:) 🙂

Oak
          Deltagare

Tror jag har ett liknande problem… Knackar lite orytmiskt när jag svänger ’ett varv’ åt vänster ungefär, och kör framåt. Svänger jag lite till så slutar det knacka nästan helt och hållet.

Tycker en sliten drivknut borde knacka mest när man svänger max?

Kanske kan vara samma problem på en WRX STI -03? Finns det några bilder på var centrumbulten sitter..?

Mats
            Deltagare

En vild gissning är att den sitter i centrum av navet…

Mats
              Type R ’99

Oak
              Deltagare

En vild gissning är att den sitter i centrum av navet…MatsType R ’99

På utsidan då alltså. Puss på dig.

Mats
                Deltagare

Jepp

Mats
                  Type R ’99

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.