› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Knakar där bak
- Detta ämne har 35 svar, 4,609 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
yngwie.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2007 kl. 07:23 #4883
Moffe
DeltagareHej. Min sti -03 knakar i bakdelen när man krypkör. kan det vara dämparna bak som e slut?
5 april, 2007 kl. 08:24 #68975Pasi_k
DeltagareSök på detta…
Har varit uppe förr…Stötdämparen som knakar…
Har fått det sagt av subaru mek att det inte är nått farligt..
GÅr att få tyst på det med ett bra Teflon spray tydligen.Dessa byttes på garanti , men vad det var för fel på dem vet jag INTE exakt…
10 april, 2007 kl. 13:45 #68983Moffe
DeltagareMed Teflon spray, menar du att man monterar ner dämparna och sprayar på ?
11 april, 2007 kl. 05:34 #68976Pasi_k
DeltagareSka sprutas på kolvstången vad jag har fått berättat för mig.
OM du kommer åt det på plats kan jag inte svara på…11 april, 2007 kl. 07:15 #68985Blackie
Deltagaretestade teflon spray jag. Men funkar inte 🙁
Blir till och köpa nya eller begagnade för min del .. ush11 april, 2007 kl. 07:34 #68977Pasi_k
Deltagaretestade teflon spray jag. Men funkar inte 🙁 Blir till och köpa nya eller begagnade för min del .. ush
Ska köra med mina så länge dom fungerar…
Knarret KAN jag leva med…Hur blir det på en sänkt bil då?
Min är tyst på vintern iallafalll..
11 april, 2007 kl. 10:03 #68984Moffe
DeltagareKnarret gör mig inget heller men inte så bra om man ska sälja bilen vilket jag ska göra.
Får nog byta dämpare bak. Någon som vet var man kan köpa ?11 april, 2007 kl. 11:04 #68978Pasi_k
DeltagareKnarret gör mig inget heller men inte så bra om man ska sälja bilen vilket jag ska göra.Får nog byta dämpare bak. Någon som vet var man kan köpa ?
Mekonomen?
Läste på nå´n utländsk sida det gick att ta nå´n vanlig dämpare och sätta det i fjäderbenet typ…Vet inte vad det kan kosta på Subaru heller så..?
17 april, 2007 kl. 12:12 #68979Pasi_k
DeltagareHittade en länk på hur man tystar knaket.
http://www.iwsti.com/forums/showthread.php?t=23596
Tyvärr på utrikiska.. 😉
21 april, 2007 kl. 12:20 #68987MrHankey
DeltagareHar också samma problem att när man krypkör låter som att hjullagret är slut. Men det är alltså dämparen som ger ifrån sig det obehagliga ljudet, eller? Och ljudet kommer enbart från vänster sida vad jag kan höra. och uppstår när jag antingen ska starta när jag ska krypköra och bromsa vid krypkörning. Eller är det den där bussningen som någon har tagit upp i en tidigare tråd.
Ni som kan kanske har ett bra svar på detta? 🙂
//En orolig nybliven Sti ägare
Med den 100:e editen på samma reply 🙂23 april, 2007 kl. 06:30 #68980Pasi_k
DeltagareHar också samma problem att när man krypkör låter som att hjullagret är slut. Men det är alltså dämparen som ger ifrån sig det obehagliga ljudet, eller? Och ljudet kommer enbart från vänster sida vad jag kan höra. och uppstår när jag antingen ska starta när jag ska krypköra och bromsa vid krypkörning. Eller är det den där bussningen som någon har tagit upp i en tidigare tråd.Ni som kan kanske har ett bra svar på detta? :-)//En orolig nybliven Sti ägareMed den 100:e editen på samma reply 🙂
Du har inte garanti på din STI då?
23 april, 2007 kl. 15:58 #68988MrHankey
DeltagareDet är en 03:a och jag misstänker att det bara är två års garanti på subaru så den har gått ut tyvärr. Det är nog bara att lyfta upp den å och kolla vad som knakar. Ifall det skulle vara stötdämparen, har någon koll på om man hör ”knakandet” i dämparen om bilen är upphöjd?
23 april, 2007 kl. 16:33 #68982Andersson
DeltagareHar precis haft samma problem men fick nya på garantin (3år -04)Det blir när dämparen skiftar mellan gas o olja, ska gå att få bort med smörj 😀 😀 😀
MVH C Andersson
Full fart, spar tid!
Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!23 april, 2007 kl. 19:11 #68989MrHankey
DeltagareOkej tack för det svaret, nu ska det undersökas 🙂 Hoppas att det är ett så enkelt fel och inte något allvarligare som en knut eller hjullager. Surt dock att den tidigare ägaren inte har hört detta så det hade kunna åtgärdas på garantin. Det är ingen som har en aning vad man kan smörja det med? Läste i en annan post om teflon spray, men borde det inte funka bättre med fett av något slag?
24 april, 2007 kl. 05:38 #68981Pasi_k
DeltagareOkej tack för det svaret, nu ska det undersökas 🙂 Hoppas att det är ett så enkelt fel och inte något allvarligare som en knut eller hjullager. Surt dock att den tidigare ägaren inte har hört detta så det hade kunna åtgärdas på garantin. Det är ingen som har en aning vad man kan smörja det med? Läste i en annan post om teflon spray, men borde det inte funka bättre med fett av något slag?
Fett har en förmåga att dra åt sig skit..
Repad kolvstång gör det inte bättre…Du borde höra knaket om du lyfter i bakre skärmkant lite…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.