SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning knakar efter montering av

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    tailguard
    Deltagare

Äntligen har jag monterat mitt nya chassipaket som jag beställt från H & R men nu knakar det när jag svänger ibland har kollat så allt är åtdraget, kan det vara så att topp bussningarna är dåliga ?;(

Nordwall
      Deltagare

Jag har samma problem med mina D2, de klonkar/knakar. Låter som att fjädern snurrar istället för ”topparna”.. Jag ska försöka smörja, men det kanske är så att det finns höger och vänster på d2. Jag har inte sett något iaf. Den som låter är höger fram.. 🙁

tailguard
        Deltagare

I mitt fall så tror jag att det är topparna då jag inte fick med nya….pratade med en polare och han sa att det blir lite högre påfrestning med dom nya benen så det blir till att köpa nya!!

GT99
          Deltagare

Hade samma problem med mina d2:or. Orsaken är att kulleden på toppmonteringen går trögt montera av benet droppa lite olja på kulleden och böj o snurra tills det går lättare.
            Löste mina problem med spänningar i fjädern.

PPP
            Deltagare

Akta er för argsinta sopgubbar!

Bor du möjligen i närheten av Solberga/Älvsjö? Det finns några sopgubbar där som helt tappat greppet och skriker förolämpningar till höger och vänster. 🙁

// Per

tailguard
              Deltagare

lol nä men vi jobbar nog på samma firma……hehe

PPP
                Deltagare

OJ! 😮 🙂

Man får stoppa bomull i öronen på barnen kring den 10:e varje månad för att de inte ska lära sig alltför många fula ord när man lämnar dem på dagis och sopbilen står utanför!

// Per

minid
                  Deltagare

Hade samma problem med mina d2:or. Orsaken är att kulleden på toppmonteringen går trögt montera av benet droppa lite olja på kulleden och böj o snurra tills det går lättare.Löste mina problem med spänningar i fjädern.

Har K-sport och lider av samma problem.. Men det ska vara samma/lika som D2.

Vad använde du för olja?

GT99
                    Deltagare

Vanlig smörjolja. Vet inte hur länge det kommer hålla, så något lämpligt fett kanske är att föredra. Annars är det ju ingen större ansträngning att gå o droppa på lite olja på leden när man servar bilen iövrigt.

specialized
                      Deltagare

Hej !

Vill ni ha en helt knak-gnärk-gnisselfri,komfortbil …så tror jag faktiskt ni köpt fel sorts bil 😉

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                        ———————————-
                        Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

GT99
                        Deltagare

haha ja där har du rätt
                          men nu va problemet att toppmonteringarna va så tröga att den skruva på cylinder och fjäder vid sväng istället och så ska det ju inte vara 🙂

tailguard
                          Deltagare

Ajdå det är ju inte så bra….men man blir lite trött på människor som inte kan visa lite respekt för oss och inte parkera sina bilar en bit ifrån dagis mm mm…..vart ligger dagiset?

Eddie

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.