Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1137
    MariaimprezaGT
    Deltagare

      För ett tag sen plockade jag ur belägg å sånt å “juckade” upp mina kolvar, satte ihop det igen å allt funkade bra. Men nu på senare tid så knakar/knarrar det höger fram när jag svänger lite skarpare i lägre farter. Tex när jag backar ut ur parkeringen. Ljudet förstärks då jag bromsar. Nån som har haft liknande problem eller kanske tom vet vad det är?

      /Maria

      Impreza GT is teh ####!!

      #42708
      OzO
      Deltagare

        Sitter beläggen och så fast ordentligt?
        Vad gjorde du med kolvarna? 🙂

        /G
        ___________________________________________________________
        ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

        #42713
        MariaimprezaGT
        Deltagare

          ja antar det. jag tryckte in å ut dem å smörjde lite

          Impreza GT is teh ####!!

          #42717
          volvosnubbe
          Deltagare

            ja antar det. jag tryckte in å ut dem å smörjde liteImpreza GT is teh ####!!

            När ja hade min bil inne på service o dem smörjde bromsarna så börja de gnisla efter det när ja svänger lite samt när ja backar o trampar på bromsen så hör ja ett klonk också..

            vet inte vad det är men störande är det !
            Trode det var från drivaxeln vänsterfram men de kanske det inte är

            #42709
            Grusdraparn
            Deltagare

              Vad smorde du med?

              /K

              #42714
              MariaimprezaGT
              Deltagare

                hmm kommer inte riktigt ihåg. Men det var liknande 5-56 eller så. min mekaniker sa jag kunde ta det. annars kopparpasta på beläggen.

                Impreza GT is teh ####!!

                #42710
                Grusdraparn
                Deltagare

                  Risken är att man torkar ut eller förändrar egenskaperna hos en tätning om man smörjer med fel medel. Något som funkar fint och är riskfritt till bromsok är just bromsvätska. Den har en smörjande funktion (även om det inte är dess huvudfunktion) samt att kolvtätningarna är konstruerade för just bromsvätska.

                  /K

                  #42711
                  Toxicator
                  Deltagare

                    För ett tag sen plockade jag ur belägg å sånt å “juckade” upp mina kolvar, satte ihop det igen å allt funkade bra. Men nu på senare tid så knakar/knarrar det höger fram när jag svänger lite skarpare i lägre farter. Tex när jag backar ut ur parkeringen. Ljudet förstärks då jag bromsar. Nån som har haft liknande problem eller kanske tom vet vad det är?/MariaImpreza GT is teh ####!!

                    hehe. ja du.. ja tror högersidan blev avundsjuk helt enkelt. Ja föreslår att du “juckar” upp kolvarna på den sidan med så går nog allt som de ska! haha 😀

                    Sorry! Kunde bara inte hålla mig! *fliiinar barnsligt* 😛

                    #42715
                    MariaimprezaGT
                    Deltagare

                      HAHA! 😀 Det roligara är att det var just höger sida som blev “uppjuckat” ^^

                      Impreza GT is teh ####!!

                      #42712
                      Toxicator
                      Deltagare

                        Haha 😀 Ok.. sicka jädra belägg! Aldrig får dom nog 😉

                        Eller har du löst mysteriet ny månne tro!?

                        *flinar lite barnligt fortfarande* 😛

                        /Mange – Som både rycker i kryckan och smeker i växlarna när han sätter på Subban :D:D:D

                        #42716
                        sti_erik
                        Deltagare

                          jag skulle gissa på att en kråängningshämnar länk (stabstag)har gett upp… ryck lite i det och se om det glappar

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.