› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Knarr å knak :/
- Detta ämne har 10 svar, 1,237 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
sti_erik.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2006 kl. 09:16 #1137
MariaimprezaGT
DeltagareFör ett tag sen plockade jag ur belägg å sånt å ”juckade” upp mina kolvar, satte ihop det igen å allt funkade bra. Men nu på senare tid så knakar/knarrar det höger fram när jag svänger lite skarpare i lägre farter. Tex när jag backar ut ur parkeringen. Ljudet förstärks då jag bromsar. Nån som har haft liknande problem eller kanske tom vet vad det är?
/Maria
Impreza GT is teh ####!!
12 oktober, 2006 kl. 10:22 #42708OzO
DeltagareSitter beläggen och så fast ordentligt?
Vad gjorde du med kolvarna? 🙂/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::12 oktober, 2006 kl. 12:13 #42713MariaimprezaGT
Deltagareja antar det. jag tryckte in å ut dem å smörjde lite
Impreza GT is teh ####!!
14 oktober, 2006 kl. 01:15 #42717volvosnubbe
Deltagareja antar det. jag tryckte in å ut dem å smörjde liteImpreza GT is teh ####!!
När ja hade min bil inne på service o dem smörjde bromsarna så börja de gnisla efter det när ja svänger lite samt när ja backar o trampar på bromsen så hör ja ett klonk också..
vet inte vad det är men störande är det !
Trode det var från drivaxeln vänsterfram men de kanske det inte är14 oktober, 2006 kl. 10:24 #42709Grusdraparn
DeltagareVad smorde du med?
/K
14 oktober, 2006 kl. 12:58 #42714MariaimprezaGT
Deltagarehmm kommer inte riktigt ihåg. Men det var liknande 5-56 eller så. min mekaniker sa jag kunde ta det. annars kopparpasta på beläggen.
Impreza GT is teh ####!!
14 oktober, 2006 kl. 16:35 #42710Grusdraparn
DeltagareRisken är att man torkar ut eller förändrar egenskaperna hos en tätning om man smörjer med fel medel. Något som funkar fint och är riskfritt till bromsok är just bromsvätska. Den har en smörjande funktion (även om det inte är dess huvudfunktion) samt att kolvtätningarna är konstruerade för just bromsvätska.
/K
16 oktober, 2006 kl. 12:43 #42711Toxicator
DeltagareFör ett tag sen plockade jag ur belägg å sånt å ”juckade” upp mina kolvar, satte ihop det igen å allt funkade bra. Men nu på senare tid så knakar/knarrar det höger fram när jag svänger lite skarpare i lägre farter. Tex när jag backar ut ur parkeringen. Ljudet förstärks då jag bromsar. Nån som har haft liknande problem eller kanske tom vet vad det är?/MariaImpreza GT is teh ####!!
hehe. ja du.. ja tror högersidan blev avundsjuk helt enkelt. Ja föreslår att du ”juckar” upp kolvarna på den sidan med så går nog allt som de ska! haha 😀
Sorry! Kunde bara inte hålla mig! *fliiinar barnsligt* 😛
17 oktober, 2006 kl. 06:48 #42715MariaimprezaGT
DeltagareHAHA! 😀 Det roligara är att det var just höger sida som blev ”uppjuckat” ^^
Impreza GT is teh ####!!
17 oktober, 2006 kl. 14:15 #42712Toxicator
DeltagareHaha 😀 Ok.. sicka jädra belägg! Aldrig får dom nog 😉
Eller har du löst mysteriet ny månne tro!?
*flinar lite barnligt fortfarande* 😛
/Mange – Som både rycker i kryckan och smeker i växlarna när han sätter på Subban :D:D:D
22 oktober, 2006 kl. 20:05 #42716sti_erik
Deltagarejag skulle gissa på att en kråängningshämnar länk (stabstag)har gett upp… ryck lite i det och se om det glappar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.