- Detta ämne har 13 svar, 1,220 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Practos.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2002 kl. 10:40 #280PractosDeltagare
har våra GT bilar (orginal) en knocklink sensor som ecu:n använder ?
25 september, 2002 kl. 10:41 #36595SecretAgentManDeltagareJapp.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 10:45 #36600PractosDeltagareok, vars stopparn man den nya sensorn som kommer med “knocklink kittet” ? det är väl inte tänkt att man ersätter orginal sensorn eller ?
25 september, 2002 kl. 10:47 #36596SecretAgentManDeltagareNej, man låter standardsensor sitta kvar, knocklinken lever ett eget litet liv. 😉
Sensorn bultar man fast under IC:n, alldeles där motorn går över i växellåda finns det en perfekt M8 bult för ändamålet…skaffa en längre bult (30 mm om jag minns rätt) och en bricka.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 10:52 #36601PractosDeltagarelambda linken då…vilken av kablarna skall man sno signalen ifrån vid sensorn ?(har inte rivit upp skyddsplasten än, det kanske inte var så många kablar där?)
/Henrikju mer man frågar destå mer lär man sig…eller så är man bara irriterande och försöker bli “senior member” 😀
25 september, 2002 kl. 11:02 #36597SecretAgentManDeltagareDet är nu vi börjar komma in på “det-här-kostar-en-kall-pilsner-frågorna”. 😉 😀
Ström till LL plockar du från ECU:n (norpa +12 VDC på en av de 2 grövre gulblå tampar i den blå kontakten, och jorda med en ringkabelsko på en av bultarna som ECU:n sitter fast i), lamdajorden SKALL monteras på motorn, finns en ypperlig sådan punkt under IC:n (där det jordas för glatta livet redan innan – svår att missa).
Sist men inte minst själva lambdasignalen – den plockar man på den blå kontakten vid ECU:n, om jag minns rätt på rak arm – i den andra raden nerifrån, så sitter det en vit kabel nästan i mitten – den är lambdan.
LÖD ALLTING – och gör det ordentligt – INGA KALLÖDNINGAR.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 11:11 #36606NiklasDeltagareVad du skall ställa många frågor Practos… du börjar lika mig! 😉
Subaru – All we’ll drive!
25 september, 2002 kl. 11:12 #36598SecretAgentManDeltagareDet finns dock en MASSIV skillnad mellan nivån på frågorna – montera elektronik – plocka av nummerplåtar.
😉 😀 och en fet :p
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 11:36 #36605PractosDeltagaretankartackar! -tar väl med en kall finsk lapinkulta till nästa banträff så får du sitta i depon och smutta medan vi andra turas om med din silverfisk..:D
ju mer man frågar destå mer lär man sig…eller så är man bara irriterande och försöker bli “senior member”
25 september, 2002 kl. 11:47 #36602PractosDeltagare>Vad du skall ställa många frågor Practos… du börjar lika mig! 😉
>
>Subaru – All we’ll drive!har inte så mycket på jobbet att göra (förutom söka nytt jobb)…vad är din ursäkt ?
😀ju mer man frågar destå mer lär man sig…eller så är man bara irriterande och försöker bli “senior member”
25 september, 2002 kl. 11:52 #36607NiklasDeltagareMin Ursäkt? Ingen kollega ser min skärm? 😀
Subaru – All we’ll drive!
29 september, 2002 kl. 09:29 #36603PractosDeltagarefungerar allt normalt ifall LL visar ett värde under gaspådrag men annars fladrar fram och tillbaka vid icke gaspådrag ?
29 september, 2002 kl. 16:52 #36599SecretAgentManDeltagareJapp, den skall leka running lights på tomgång…den gör så tydligen för att hålla sprutt på kattarna.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
30 september, 2002 kl. 06:06 #36604PractosDeltagarevilka kattar ???
😀 😀 😀 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.