Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    David
    Deltagare

Hej!
      Min knocklink har slutat fungera. Nån som vet något bra tipps att felsöka den på? Vad är troligast sensorn lr själva knocklinken?

/David

down_the_drain
      Deltagare

lyser den överhuvudtaget? ström försörjning? Lyser den så skulle jag kolla på sensorn.

/P

SecretAgentMan
        Deltagare

Aspelut, kontaktblecken man får fippla dit själv i ”boschkontakten” har en förmåga att inte riktigt göra som man vill alltid.

Det är bara att kika, bort med gummidamasken över kontakten och kolla ifall någon av tåtarna är lös.

/J

David
          Deltagare

ok men vilka kablar ska man mäta på om man vill se så det kommer fram ström. Han som hade bilen innan kunde inte riktigt dra sladdar:(

SecretAgentMan
            Deltagare

Lyser det i dioden längst ned när du slår på tändningen?

David
              Deltagare

nej den lyser inte överhuvudtaget 🙁

down_the_drain
                Deltagare

om du öppnar knocklinken så om jag inte har rent fel för mig så är det de grövsta kablarna som är spänningen. Bara att ta en multimeter o mäta om du har ström på de stiften. Annars ett bra tipps e o kolla löddningarna på dioderna. De sög rent utsagt som satt på min. När du ändå e där inne så kolla över alla lödningarna. såg ut som om det vore en praktikant som löddat… 😉

/P ”löddkungen”

Kalleman
                  Deltagare

Vilka säljer Knocklink samt sensorn?

SecretAgentMan
                    Deltagare

Motornord

Niklas
                      Deltagare

Sensorn kan du köpa i vilken Bosch-återförsäljarbutik som hellst men om du ändå skall ha Knocklink så är det ju enklast att köpa allt från samma ställe.

David
                        Deltagare

Kan meddela att det var lödningarna till dioderna som va ******* .. Så efter en snabb lödning hemma i köket så funkade den som den skulle igen 😀

Mvh David

abd
                          Deltagare

Jag har lite funderingar kring knocklinken.

Har en sådan i min bil men den har funkat sisådär hela tiden sedan jag köpte den ny.

Jag har kalibrerat den genom att ställa ner laddtryck och tändning och sedan justerat knocklinken så att första gula lampan tänds på maxvarv, sedan vridit på tryck och tändning igen. Allt är frid och fröjd.

Det skumma är att om jag har haft loss knocklinken så blir den tokig, den blir hyperkänslig när jag sätter dit den igen och blinkar rött hela tiden hur jag än gör. Detta går gradvis över och efter ett bra tag så är den nere på samma känslighet som förut.

Nån som har haft samma fenomen?

Building Micke
                            Deltagare

Räcker de att ha knocklinken å sensorn, sen är de bara å montera?

Desen
                              Deltagare

Har du sensor och enheten så har du ett ”komplett” system. Bara att installera.
                                Installationtips finns redan om du bara söker lite.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

SS 2007 1.31.10 GT

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.