Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6125
    Practos
    Deltagare

      ungefär samma kvalite på inläggen som på Zatzy, gör mig mörkrädd när man vet att såna snorungar får köra på våra vägar.

      #77285
      Arvid
      Deltagare

        Har en GT-00 och en 9000 Turbo.
        Ok inredningen i subban är ingen hit, men saaben är fan för tråkig de
        har ju sett lika ut sen 85 eller nåt.
        För mig är inte subban en asfaltbil det är en vinterbil 😉
        Kan bara säga körglädje, sub=10 saab=1
        Framhjulsdrift kan de hålla på med på STCC.

        /@rvid

        #77280
        Subbarist
        Deltagare

          *SUCK* kan det vara den klassiska svenska avundsjukan som spökar eller…

          Subbarist javisst!

          #77282
          Imp
          Deltagare

            LAST EDITED ON Jun-16-02 AT 00:13AM (GMT)
            förstår inte riktigt varför folk dillar om att subban e slö eller iallafall slöare 100hmh+ en tex sab man får ju förfaaaan inte köra fortare en 110 iallafall.. dessutom e iallafall inte min subba slö 100+ å den e trottsallt orginal vill jag köra 180 så tar jag det på bana isf men där har ju inte dom andra bilarna nån tjans ialalfall pga kurvor (om rätt person kör dvs inte jag:)

            Nee byta subban mot en sab tex gör jag inte.. byta den mit ensådandär snittsig pickup jag såg idag.. nja men de e fan pinsamt å blidragen av en 3tons (elelr va den nu väger) Pickup:)

            nån sa nått om avundjuka… joo kan nog va så.. vet endel personer som innan jag köppte min sa att Impreza de ska man minsan ha dom rockar fedt. när jag fått min så va det mer nää impreza e bara skräp dom pajar jämt osv osv osv osv osv Min fiat uno har minsan funkat i 350år utan problem blah blah blah.. Min subba har funkat den med hitills förutom förslitningsprylar.. å ang växellodan vetman hur man kör en bil så borde inte växelådan paja hursmhällst eller?:)

            #77286
            Bad_Mujo
            Deltagare

              Vilka pajaser. Men smaken är som baken ……………. delad.

              Jag skulle aldrig köpa en ny saab men det är ju bara jag alla andra får väl göra vad dom vill.

              #77281
              Subbarist
              Deltagare

                LAST EDITED ON Jun-17-02 AT 05:15PM (GMT)
                Jag förnedrade en saab 9-5 aero idag som det stod Saab Turbo Club på, drog om han på E4 an 04.30 på morgonkvisten, det var kul och se han kämpa i backspegeln och aldrig komma ifatt }> hade aldrig gjort det om jag inte hade läst deras fina kommentarer om att subban inte pallar trycket över 100 knyck

                Subbarist javisst!

                #77283
                Lasse
                Deltagare

                  LAST EDITED ON Jun-17-02 AT 05:57PM (GMT)
                  Bra, mycket bra!

                  #77288
                  Niklas
                  Deltagare

                    Åhja, klaga inte på ZATZY nu, det är ju jag som skriver hälften av alla inlägg där! 😀 😀 😀
                    Skämt o sidor, finns rötägg överallt och det enda de kan är att tracka ner på det de inte har…

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #77287
                    TT
                    Deltagare

                      tja, inte så mycket att tillägga. Klev för mindre än en timme sen ur familjens 9-5 Aero och satte mig i min WRX. Det går inte att jämföra!

                      Men nog spöar en 9-5 Aero en otrimmad impreza när det går fortare än 160 km/h. Att ligga på Autobahn och känna 350/370 Nm vrida till runt 5000 rpm på 5:an är gott det. Misstänker att scoopet på imprezan är en stor bov när det gäller luftmotstånd – och det är större på STi:n 🙂

                      /TT – som är Aerovän sedan Nordkapsresan

                      #77284
                      Lasse
                      Deltagare

                        Konstigt om inte Saab går bättre i hastigheter 160+ med tanke på att Subarun tappar en hel del effekt tack vare fyrhjulsdriften. Men det fanns ju en och annan inne på Saab-forumet som verkar kunna tänka lite i alla fall. Tycker överhuvtaget de är löjliga som orkar jämföra så olika bilar med helt olika köregenskaper. De är helt enkelt drabbade av den svenska avundsjukan och har ett stort behov av att försöka hävda sig. Nä usch, vi Subaruägare vet bättre, eller hur? 🙂

                        #77276
                        maxan
                        Deltagare

                          >Ps.
                          >Oavsett om ni trimmar eller stylar, glöm inte att avsätta mycket
                          >pengar till bensin, eftersom körglädjen sällan infinner sig på en
                          >parkering eller i ett forum på internet. Ut och gasa istället! 🙂
                          >

                          Inte infinner sig på en parkering? Erhm.. Vadå, jag trodde gasa i teebbyyy och RS-konbanan var på en parkering 😉 😛

                          Max! – Haft lite körglädje på en parkering 😀

                          Subaru – AWD – All Well Driven

                          #77277
                          ExOrdis
                          Deltagare

                            LAST EDITED ON Jun-20-02 AT 10:33AM (GMT)
                            Bra inställning Lasse mfl.

                            Det luktar lite tonårsfinnar och hävdelsebehov, (särskilt på anonyma forum) tycker jag.

                            Min filosofi är körupplevelse och den oavsett bilmärke får man mest utav på kurviga landsvägar eller på bana. Imprezan, både GT´n och WRX erbjuder körupplevelser utöver det vanliga jämfört med de flesta bilar, därom är en samlad motorpress enig.

                            Själv har jag kört det mesta som rullar och har därför en hyffsad referensbank att jämföra med. Chassisättningen jämfört mellan Subaru och Saab oavsett modell är ju inte direkt jämförbar. 😉 Därmed är inte sagt att Saab är sämre, till stormarknaden tar jag hellre Saabén, där det stångas med dörrar och folk som inte vet hur stor bil dom kör….

                            Prismässigt måste man oftast upp rejält för att få motsvarande körupplevelser, därav mitt val av bilar, och förmodligen för flertalet av medlemmarna i klubben.

                            Ps.
                            Oavsett om ni trimmar eller stylar, glöm inte att avsätta mycket pengar till bensin, eftersom körglädjen sällan infinner sig på en parkering eller i ett forum på internet. Ut och gasa istället! 🙂

                            Kjell

                            #77278
                            ExOrdis
                            Deltagare

                              Ehh, Maxy Boy!

                              Du fattar nog vad jag menar… Mindre showoff och mer grus.
                              Felbil och jag spånar på ett litet specialjippo!
                              Garanterat sideways driving och seriöst riskfritt. 😀
                              Efteråt lär en biltvätt sitta fint.

                              #77279
                              rex
                              Deltagare
                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.