Kanske en dum fråga men säkrast att kolla med de som har lite mer koll först. Är det okej att veva runt motorn med startmotorn om man rycker av alla tänd hattar när man skall göra ett komp test?
Har hört att det kan vara skadligt på vissa bilar.
Det är så man måste göra för att få ett korrekt kompresultat!
Men man skall dock koppla bort tändspole så den inte startar.
Det blir lite jobbigt att hålla komptest mackapären mot tändstift hålet om den går igång men det går det oxå om man är två, och man lär ju vara två oavsett om det inte är en som gängas ner i hålet.