Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36127
    Jocke.T
    Deltagare

      Jag har ett högst intressant el-fel på min WRX 2002.

      När jag ska starta framlyktorna så finns där ingen matning till dom.
      Dimljusen tänder när jag tänder helljuset. Men fortfarande ingen matning till lyktorna.
      Jag har även 3st mätare i mittkonsollen som är kopplade på matningen till klockan, och dessa vägrar att stänga av efter att jag har stängt av bilen.

      Jag misstänker jordfel någonstans, men vet inte vart jag ska börja leta.

      Det sitter Morette-lyktor monterade.

      Jag övertog bilen som ett renoveringsobjekt och har inte pillat något med elen. I övrigt så startar bilen och går som den ska.

      #289103
      Jocke.T
      Deltagare

        Jag har kollat runt lite och får fram detta… Ska det verkligen vara såhär att plus har kontakt med minus bara för att tändningen står i läge “ON”? Batteriet är inte inkopplat.
        https://www.dropbox.com/s/wgyd8mpa0fhtucv/20191009_210107.mp4?dl=0

        #289104
        Jocke.T
        Deltagare

          Någon som vet hur kablarna till lyktorna går i bilen? Jag tänker att jag drar ny matning till dom.

          Och vet någon hur det är kopplat till de 3-poliga kontaktdonet till lampan?
          Höger, mitt och vänster, vad ska vara jord och vad ska vara matning?

          #289106
          FiddeFuling
          Keymaster

            jag har inte pillat med det själv men läst trådar om när folk skall montera extra ljus.. subaru styr med jorden och inte plus.. och det ställer till det för de flesta. sök extra ljus montage så borde du hitta lite hur de funkar.

            Både här och på i facebook gruppen (swedishsubaruclub)

            mvh
            Felix

            #289105
            Jocke.T
            Deltagare

              Hej. Jag tackar för tipset.
              Jag har dock redan hittat felet.
              Lite pinsamt och samtidigt irriterande. Eftersom jag fick bilen utan att den fungerade, så hade jag aldrig testat ifall lyktorna fungerade innan det var dax för uppstart. Efter mycket letande så upptäcker jag att det saknas relä och säkringar till lyktorna. Så det var bara att peta i nya relä och säkringar så fungerade allt igen.
              Så inget el-fel denna gången, som tur va! 🙂

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.