SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Konstigt ljud från bakvagn.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    zed
    Deltagare

Tjenare.
      Jag har en Impreza GT -99 som har gått 9000mil.
      Jag tänkte bara kolla om det är någon mer än jag som har erfarit ett ljud som skramlar någonstans bak i bilen.
      Det låter som om det ligger en skruv som ligger och skamlar i höger bakdörr eller tröskel eller lite längre bak.
      (Det e ett sånt ljud man blir helt galen på)
      Det e inget hjulagerljud!
      Har plockat ner dörrar trösklar… eller så mycket det går av tröskeln men hittar ingenting.
      Ljudet kommer bara när man ligger på låga varv typ mellan 1500-3 tusen varv.
      Jag har skruvat ner en massa grejjer men hittar inget som löst problemet.
      Trodde ett tag att det var handbromsvajrarna som låg och skramlade men inte det inte.
      Har någon annan varit med om detta eller något liknande och isånnafall vad var problemet.
      Vanligt fel???
      Håller på att bli galen på detta ljudet, Känns som man vill slänga bilen i sjön!

..PS jag e nog den ända som inte kör med imprezan på vintern =)

…Mvh Magnus

zed
      Deltagare

Tjenare.
        Jag har en Impreza GT -99 som har gått 9000mil.
        Jag tänkte bara kolla om det är någon mer än jag som har erfarit ett ljud som skramlar någonstans bak i bilen.
        Det låter som om det ligger en skruv som ligger och skamlar i höger bakdörr eller tröskel eller lite längre bak.
        (Det e ett sånt ljud man blir helt galen på)
        Det e inget hjulagerljud!
        Har plockat ner dörrar trösklar… eller så mycket det går av tröskeln men hittar ingenting.
        Ljudet kommer bara när man ligger på låga varv typ mellan 1500-3 tusen varv.
        Jag har skruvat ner en massa grejjer men hittar inget som löst problemet.
        Trodde ett tag att det var handbromsvajrarna som låg och skramlade men inte det inte.
        Har någon annan varit med om detta eller något liknande och isånnafall vad var problemet.
        Vanligt fel???
        Håller på att bli galen på detta ljudet, Känns som man vill slänga bilen i sjön!

..PS jag e nog den ända som inte kör med imprezan på vintern =)

…Mvh Magnus

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.