› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Konstigt ljud vid kurvtagning?
- Detta ämne har 10 svar, 1,292 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2009 kl. 13:38 #4425
Fricke.w
DeltagareDå var vi här i gen, är så att om jag tar en vänster kurva under fullgas, så uppstår de ett vinnande ljud, som stiger med varven, och då snackar vi inte något vanligt turbo ljud, låter nästan som en rakskuren låda men ändå inte, detta upp kommer inte vid höger sväng vad jag hört, heller inte vid normal körning, så jag funderar nästan på om de kan vara motorn som lutar åt höger vid vänster sväng och något som roterar tar i någonstans, harfaktist inte den blekaste vad de kan vara, så gärna tips från någon vad de kan vara?
Bilen i fråga är en Impreza STI PSE3 2006a.Fricke.w
24 maj, 2009 kl. 16:45 #65390Fransson
DeltagareÄr bilen helt orginal eller sitter det något eftermonterat? avgas osv?
/Nicke24 maj, 2009 kl. 17:14 #65391kamikaze
DeltagareKan det vara ett hjul som tar i hjulhuset ?
26 maj, 2009 kl. 19:45 #65395Fricke.w
DeltagareBilen i fråga är helt orginal än så länge?
För övrigt låter de inte så när man gör ringar? =)
ja jag blir inte klok på de i alla fall, är ju inte precis så att man kan klätra ur bilen i farten och lokalisera felet heller,
ljudet på minner om en rakskuren låda något eller som ett jetplan som drar på i starten; ha ha var den någon som vart nå klokare av de 🙂26 maj, 2009 kl. 20:21 #65389.zip
DeltagareHissat upp bilen och kollat alla hjullager?
Kollat oljan i diffen?//.zip
27 maj, 2009 kl. 17:50 #65396Fricke.w
DeltagareNä hjullagren har jag ej kollat än, ska kicka över de också då, sedan oljorna är byt både fram och bak på subaru i gävle för cirka 150mil sedan, så de är de inte.
10 maj, 2010 kl. 15:59 #65393JoakimN
DeltagareLyfter en gammal tråd!
Kom du på vad som var knas när det lät så där?
Mvh
Jocke10 maj, 2010 kl. 16:26 #65392Mumin
Deltagarejag tippar på hjullager bak höger bak 😛
11 maj, 2010 kl. 08:51 #65397Fricke.w
DeltagareJapp jag kom på vad de var, och de var inget jag hade tänkt på i första taget direkt, med de konstiga ljudet som uppstog 🙂
Men de vissade sig att de var en avgas fläns som läkte och som gjorde de mystiska ljudet, antagligen separerade den på högre lad och vid brytningen som blir när motorn lutas vid kurvor.
Sen att de lät som en rakskuren låda som helt plötsligt började infina sig i bilen, när de trök ut avgaser ur flänsen, är ju ett mysterium 😀 haha men så var de.MVH
Fredrik11 maj, 2010 kl. 09:26 #65394JoakimN
DeltagareJapp jag kom på vad de var, och de var inget jag hade tänkt på i första taget direkt, med de konstiga ljudet som uppstog 🙂
Men de vissade sig att de var en avgas fläns som läkte och som gjorde de mystiska ljudet, antagligen separerade den på högre lad och vid brytningen som blir när motorn lutas vid kurvor.
Sen att de lät som en rakskuren låda som helt plötsligt började infina sig i bilen, när de trök ut avgaser ur flänsen, är ju ett mysterium 😀 haha men så var de.MVH
FredrikTack för infon.
Men lät det bara i vänstersvängar?Mvh
Jocke11 maj, 2010 kl. 13:27 #65398Fricke.w
DeltagareNä var nog för att jag bara hade åkt mesta dels vänster svängar, när jag var ut och prövade bilen då 🙂
Blir du nå klockare på vad som kan vara fel på din då?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.