SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Konstigt ljud vid kurvtagning?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Då var vi här i gen, är så att om jag tar en vänster kurva under fullgas, så uppstår de ett vinnande ljud, som stiger med varven, och då snackar vi inte något vanligt turbo ljud, låter nästan som en rakskuren låda men ändå inte, detta upp kommer inte vid höger sväng vad jag hört, heller inte vid normal körning, så jag funderar nästan på om de kan vara motorn som lutar åt höger vid vänster sväng och något som roterar tar i någonstans, harfaktist inte den blekaste vad de kan vara, så gärna tips från någon vad de kan vara?
      Bilen i fråga är en Impreza STI PSE3 2006a.

Fricke.w

Fransson
      Deltagare

Är bilen helt orginal eller sitter det något eftermonterat? avgas osv?
        /Nicke

kamikaze
        Deltagare

Kan det vara ett hjul som tar i hjulhuset ?

Fricke.w
          Deltagare

Bilen i fråga är helt orginal än så länge?
            För övrigt låter de inte så när man gör ringar? =)
            ja jag blir inte klok på de i alla fall, är ju inte precis så att man kan klätra ur bilen i farten och lokalisera felet heller,
            ljudet på minner om en rakskuren låda något eller som ett jetplan som drar på i starten; ha ha var den någon som vart nå klokare av de 🙂

.zip
            Deltagare

Hissat upp bilen och kollat alla hjullager?
              Kollat oljan i diffen?

//.zip

Fricke.w
              Deltagare

Nä hjullagren har jag ej kollat än, ska kicka över de också då, sedan oljorna är byt både fram och bak på subaru i gävle för cirka 150mil sedan, så de är de inte.

JoakimN
                Deltagare

Lyfter en gammal tråd!

Kom du på vad som var knas när det lät så där?

Mvh
                  Jocke

Mumin
                  Deltagare

jag tippar på hjullager bak höger bak 😛

Fricke.w
                    Deltagare

Japp jag kom på vad de var, och de var inget jag hade tänkt på i första taget direkt, med de konstiga ljudet som uppstog 🙂
                      Men de vissade sig att de var en avgas fläns som läkte och som gjorde de mystiska ljudet, antagligen separerade den på högre lad och vid brytningen som blir när motorn lutas vid kurvor.
                      Sen att de lät som en rakskuren låda som helt plötsligt började infina sig i bilen, när de trök ut avgaser ur flänsen, är ju ett mysterium 😀 haha men så var de.

MVH
                      Fredrik

JoakimN
                      Deltagare

Japp jag kom på vad de var, och de var inget jag hade tänkt på i första taget direkt, med de konstiga ljudet som uppstog 🙂
                        Men de vissade sig att de var en avgas fläns som läkte och som gjorde de mystiska ljudet, antagligen separerade den på högre lad och vid brytningen som blir när motorn lutas vid kurvor.
                        Sen att de lät som en rakskuren låda som helt plötsligt började infina sig i bilen, när de trök ut avgaser ur flänsen, är ju ett mysterium 😀 haha men så var de.

MVH
                        Fredrik

Tack för infon.
                        Men lät det bara i vänstersvängar?

Mvh
                        Jocke

Fricke.w
                        Deltagare

Nä var nog för att jag bara hade åkt mesta dels vänster svängar, när jag var ut och prövade bilen då 🙂

Blir du nå klockare på vad som kan vara fel på din då?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.