Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1197
    syke
    Deltagare

      Hej!

      Tänkte precis beställa sensor + kontakt till knocklinken. Sensorn var inga problem (annat än att priset höjts till 595:- ), men kontakten får dom inte fram. Någon som vet om artikelnumret hos bosch har ändrats, eller om den tagits ur produktion? Vart hittar man något likvärdigt? 🙁

      Alien: Dags att uppdatera artikelnummerregistret?

      #43413
      Niklas
      Deltagare

        Syke: Menar du att artikelnumret som står i den tråden inte är up-to-date?

        #43403
        syke
        Deltagare

          Prexis. De får inte fram nånting i datorn när dom slår på artikelnumret för kontakten.. Han bad mig verifiera numret och återkomma, men vettefan hur jag ska göra det 🙂

          #43414
          Niklas
          Deltagare

            Då får du väl helt enkelt klippa kablarna till Knocklinken och löda ihop dem med de från sensorn istället för att ha en kontakt därimellan. Är väl inte svårare än så? Inte direkt så att man håller på att koppla på och av Knocklinken hela tiden. När den väl sitter där så sitter den där.

            EDIT: Nu tänkte jag på kontakten precis intill Knocklinken, där kanske satt en nere vid sensorn? Kontakten skall tydligen gå att få tag på hos närmaste Volvoverkstad. SSIare har lyckats få tag på passande kontakt där också, dessutom var den så billig att de fick den.

            Sök på “Knocklink” och “Volvo” under Teknikavdelningen. på den advancerade söksidan.

            #43410
            Pasi_k
            Deltagare

              Då får du väl helt enkelt klippa kablarna till Knocklinken och löda ihop dem med de från sensorn istället för att ha en kontakt därimellan. Är väl inte svårare än så? Inte direkt så att man håller på att koppla på och av Knocklinken hela tiden. När den väl sitter där så sitter den där.EDIT: Nu tänkte jag på kontakten precis intill Knocklinken, där kanske satt en nere vid sensorn? Kontakten skall tydligen gå att få tag på hos närmaste Volvoverkstad. SSIare har lyckats få tag på passande kontakt där också, dessutom var den så billig att de fick den.Sök på “Knocklink” och “Volvo” under Teknikavdelningen. på den advancerade söksidan.

              Någon som har en bild på denna kontakt?

              /P Som har en massa Volvo kontakter på jobbet och kan kolla upp art.nr på den isåfall.

              #43411
              Twinturbo
              Deltagare

                Det är inte en vanlig boschkontakt?
                Den vanliga typen som sitter på boschspridare, osv?
                Isåfall finns den hos alla bilelverkstäder, trimfirmor, osv 😉

                #43404
                syke
                Deltagare

                  Jag kan fixa bild på den del av kontakten som sitter i sensorn, då jag var och hämtade den på lunchen idag..

                  #43405
                  syke
                  Deltagare

                    Här kommer bilden, hoppas den kan göra någon nytta!

                    http://www.bleh.se/dump/knackkontakt.jpg

                    #43412
                    Twinturbo
                    Deltagare

                      Japp, vanlig, 2-polig boschkontakt, som jag trodde ;-):P

                      #43409
                      tendency
                      Deltagare

                        Pasi_k
                        Någon som har en bild på denna kontakt?
                        /P Som har en massa Volvo kontakter på jobbet och kan kolla upp art.nr på den isåfall.

                        Boschsensor och kontakten som Syke söker. Köpte de på Mekonomen.

                        Kontakten kostade 180kr, och art.nr enligt mitt kvitto var:
                        69-1287013003

                        Sitter en gummidamask på kontakten, som är instucken i det räfflade röret. Damasken sträcker sig lite längre än tejpningen.
                        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/GT-sedan-MODS/KnockLink02_Sensor_redo.jpg

                        Impreza GT sedan 1999

                        #43406
                        syke
                        Deltagare

                          Tack tendency, ska ringa och kolla med mekonomen idag då!

                          #43408
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Är samma kontaker till bosch spridare

                            #43415
                            Niklas
                            Deltagare

                              FYI: Artikeltråden uppdaterad med art.nr även till Mekonomen.

                              #43407
                              syke
                              Deltagare

                                Ringde till mekonomen och kollade nu, och fick i princip samma svar som förut. Dom kan ta hem kontakten direkt från bosch i tyskland, men har då ingen aning om leveranstiden.

                                Jag letar vidare på andra affärer.

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.