Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #39781
    Manor
    Deltagare

      >Ok, det verkar som man får bilda sig en egen uppfattning om
      >det, eftersom alla inte är helt överens 🙂 Tack igen! Finns
      >det förresten många imprezaåkare runt trollhättan som är
      >medlemmar här? Isf kanske vi ses nån gång 😉
      >
      >//Calle

      Det är väl aldrig så att alla är överens om något ;), men i det här fallet så är det tyvärr ett faktum att LMM:en INTE är en hållbar pryl…att ett antal motorras har uppstått pga. en icke så väl fungerande LMM…samt att konfilter förvärrar saken. Alla avvikande åsikter på den här punkten ges i ren okunskap.

      mvh Mats N

      #39780
      Manor
      Deltagare

        Hej, och välkommen !

        Ett öppet luftfilter är ingen riktig höjdare då luftmassemätaren (LMM:en) lätt tar stryk. Detta är en känslig pryl överhuvudtaget som många behövt byta (1.500:-), men problemet är egentligen att än mer kan skadas, i värsta fall ett motorras.

        10000 mila servicen kan kosta ungefär lika många kronor. Det är då dags för kamremsbyte (10000 mil eller 4 år) samt tändstift mm.

        Imprezan i sig är en bil som håller för mycket. Är man vänlig och låter den värmas upp innan man börjar gasa, samt även låter den stå på tomgång ett tag efter körning…så belönar den dig med ett tämligen bekymmersfritt ägande. Många (kanske de flesta) gör extra olja och oljefilterbyten var 600 mil.

        Det är ingen bränslesnål bil, räkna med dryga litern vid hyfsat normal körning, och att försäkringskostnaden kan svida rejält :-(.

        Några saker som kan vara värt att kolla upp:
        – nummerplåtsbelysningen (glödlampan tenderar att ge upp)
        – …hmm, det var nog allt

        Lycka till / Mats N

        #39790
        Fancy
        Deltagare

          Bara en fundering jag kör med ett öppet BMC Carbon filter + 3 tums och skall nu även uppgradera till FMIC och återcirkulerande dump. Om jag då byter till den nya LMM tror ni att detta håller?? Eller skall man ta bort det öppna filtret och köra orginal istället, ljudet gör mig skit samma det var effekten jag var ute efter vilket jag får säga var i princip omärkbar.

          MVH Patrik

          #39791
          soemp
          Deltagare

            Hej! Jag är ny här på forumet, visste inte riktigt vart jag skulle skriva.. :>

            En polare ska sälja sin gt 00’a och det känns som det är den enda bilen för mig, men jag vet ganska lite om hur bra en impreza håller..
            Den har gått 8400 mil, otrimmad förutom ett 3″ avgassystem och öppet luftfilter. Det är en ägare före min kompis, och enligt dem så är bilen aldrig “bus-körd” osv, och jag tycker den är i riktigt fint skick.
            Men den har ju gått några mil nu, och det jag undrar är om det brukar bli mkt problem runt detta miltalet och efter.. ? Bilen har gått mycket bra hittils, men det är ju vad jag förstått ganska dyra reservdelar till en subaru, och 10000 mils servicen är väl inte gratis heller?
            Är detta ett bra köp eller ska man leta efter någon som inte rullat så mycket.. ?
            Vore tacksam för lite svar 🙂

            //Calle

            #39792
            soemp
            Deltagare

              Ok, det verkar som man får bilda sig en egen uppfattning om det, eftersom alla inte är helt överens 🙂 Tack igen! Finns det förresten många imprezaåkare runt trollhättan som är medlemmar här? Isf kanske vi ses nån gång 😉

              //Calle

              #39794
              soemp
              Deltagare

                Ok, så jag ska sätta tillbaka standardfiltret och köra med 3″ systemet som bara är ett rör utan katt? Isf vad blir det för effektskillnad jämfört med om jag skulle köra med öppet filter? Som sagt suger jag på detta område ^^

                //Calle

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.