Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33976
    clasen
    Deltagare

      Funderar starkt på att köpa en legacy 2.5 runt -05. Ska åka till en bilfirma imorrn och känna, klämma, lukta och slicka lite på ett par.

      Är det något speciellt man ska titta på på dessa bilar?
      Rostar dom som fan?
      Bra/ dålig motor?
      Är 05 bra årgång eller ska man ha någon annan?
      Är legacyn pålitlig och driftsäker eller är det en bil man får skruva mycket med?

      Vill försöka köpa en som är så fräsch som möjligt, max 15k mil helst…

      #277989
      FiddeFuling
      Keymaster

        Har en 2.5i 2004 manuell sedan.. trevlig åka till jobbet bil.. frugan har en 2.0 2007 automat kombi. Minst lika trevlig den. Kolla avgassystemet, rostar friskt i Y delen de bakre ljuddämparna går ihop. 5k hos subaru kostar det. Finns MYCKET billigare om man handlar ifrån ebay. Rost i skärmarna fram, troligen ifrån fabrik då det är montage hål just där.. iaf på min 2004a. Sedanen kan inte fälla sätet bak, endast “skid” lucka i mitten. Kombi kan dock fälla allt. Färd dator displayen kan glappa/slockna, koppla i o ut så blir man av med det (bra prut argument om inte handlaren vet att det är lätt fixat). Det var det jag kunde komma på nu… mycket trevliga bilar, super att dra släp med. Lycka till =)

        Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

        #277991
        clasen
        Deltagare

          Tusen tack, precis sånt jag ville veta!

          Ja det låter ju mer och mer som att det är bra bilar. Vill så gärna slippa strul 😀 Blir självmordsbenägen av min nuvarande bruksbil :p

          #277992
          clasen
          Deltagare

            Haha, de blev en cee’d istället, ny :p

            Kollade ett gäng legacy, men alla jag tittade på var rostiga och sunkiga. Hittade en som var fin, men hade gått 20000 och avgassystemet var skit så jag orkade inte med det.

            #277990
            Igge
            Deltagare

              Oj, viss skillnad. Beklagar sorgen 😛

              #277993
              clasen
              Deltagare

                De tog emot, men jag räknade på det och månadskostnaden var marginellt högre på en ceed jämfört med en legacy, med den stora skillnaden att jag slipper ALLT krångel, och får en helt ny bil :p

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.