SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Köpa bromsar Impreza WRX -01 vilka?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    locko99
    Deltagare

Då har man köpt en Impreza WRX -01.

Som behöver nya bromsar!

Finns det nåt prisvärt? Vem säljer? Vad behöver man?

Och är subarun svår att byta bromsar på? Nåt som är klurigt?

Tackar för tips!

Mvh /Martin

Grusdraparn
      Deltagare

Ska du ha motsvarande standard så går du antingen till Subaruhandlarn och köper orginalpryttlar eller mekonomen och köper bremboskivor, har för mig att båda dessa har ett sansat pris och funkar fint för normalt användande.

Skall det köras lite mer bana osv. kan jag rekommendera DBA4000 som säljs av http://www.peansweden.se Är riktigt nöjd med dessa, har för mig de låg på ca: 4000 kr.

Ska det vara ännu värre grejer så byter du ok och skivor till modell STÖRRE, börjar väl nånstans på 15 000 kr.

/K

locko99
        Deltagare

Ska du ha motsvarande standard så går du antingen till Subaruhandlarn och köper orginalpryttlar eller mekonomen och köper bremboskivor, har för mig att båda dessa har ett sansat pris och funkar fint för normalt användande.Skall det köras lite mer bana osv. kan jag rekommendera DBA4000 som säljs av http://www.peansweden.se Är riktigt nöjd med dessa, har för mig de låg på ca: 4000 kr.Ska det vara ännu värre grejer så byter du ok och skivor till modell STÖRRE, börjar väl nånstans på 15 000 kr./K

Lite värre än orginal är väl att föredra…kan säga att skivorna vart röda mer än 1 gång idag….hämta bilen idag.

4000:- för? skivor? eller skivor å belägg?

tackar för alla tips!

//Martin

Chewie
          Deltagare

Är det belägg du vill ha så har http://www.forza.se bra grejor, köpte Taroxbelägg hos dom. Mekonomen säljer deras grejor. Beläggen höll på Nurburgring i sommras iaf! (satte på dom två timmar innan avfärd mot tyskland iof)

har för mig att jag betalade ca 12-1400kr för fram.

Grusdraparn
            Deltagare

Ska du ha motsvarande standard så går du antingen till Subaruhandlarn och köper orginalpryttlar eller mekonomen och köper bremboskivor, har för mig att båda dessa har ett sansat pris och funkar fint för normalt användande.Skall det köras lite mer bana osv. kan jag rekommendera DBA4000 som säljs av http://www.peansweden.se Är riktigt nöjd med dessa, har för mig de låg på ca: 4000 kr.Ska det vara ännu värre grejer så byter du ok och skivor till modell STÖRRE, börjar väl nånstans på 15 000 kr./K

Lite värre än orginal är väl att föredra…kan säga att skivorna vart röda mer än 1 gång idag….hämta bilen idag.4000:- för? skivor? eller skivor å belägg?tackar för alla tips!//Martin

Skivor och en liter bromsvätska har jag för mig det va. Och då menar jag två skivor fram, inte runt om. Belägg kör jag med Ferrodo DS2500, har för mig de låg på ca: 1800 hos sellholm (fram). Men gör så att du slår en signal till peansweden och beskriver var/när/hur du tänker använda bilen så rekommenderar han dig vad du behöver, han kan sin sak.

/K – bra bromsar ger mer än trimmade motorer eller flaschiga kjolpaket

locko99
              Deltagare

jo PEAN sweden är bra! handla grejer till min peugeot 306 gti innan inte billigt med visst funka grejerna 😉

frippe
                Deltagare

OFF TOPIC..

kan inte du fixa någon som filmar när du kör med din bil.
                  är skit sugen på att se spaktaklet nämligen.

glödgade skivor och 3 liter milen låter skoj det.

mvh fredrik

locko99
                  Deltagare

OFF TOPIC..kan inte du fixa någon som filmar när du kör med din bil.är skit sugen på att se spaktaklet nämligen.glödgade skivor och 3 liter milen låter skoj det.mvh fredrik

Jag fick ner soppa förbrukningen! Körde 5mil landsväg med morsan jämte(hon blev åksjuk innan jag passera 4000varv) Så det sluta med 42L på 19mil. 2,2L/Mil 🙂

Men hur har man en såhär bil utan att använda den? Jag tycker om att köra bil….hade jag velat åka bil så hade jag nog fortsatt köra Volvo 740i…

//Martin

pannan
                    Deltagare

Om du är ute efter STI ok som suttit på en 05:a har jag ett par som är nästan nya. Körda endast ca 100 mil med.

mvh
                      J

locko99
                      Deltagare

Om du är ute efter STI ok som suttit på en 05:a har jag ett par som är nästan nya. Körda endast ca 100 mil med.mvhJ

Vad skiljer? samma skivor m.m?

Mvh /Martin

pannan
                        Deltagare

Om du är ute efter STI ok som suttit på en 05:a har jag ett par som är nästan nya. Körda endast ca 100 mil med.mvhJ

Vad skiljer? samma skivor m.m?Mvh /Martin

Vad som skiljer. Du får dom stora oken dvs de som sitter standard på STI modellen. 4 kolvs Brembo ok, till dessa använder du 330 mm (328mm)original OEM skivor eller uppgraderingsskivor ifrån Pean Sweden.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.