Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #449
    Flavius
    Deltagare

      Jo, så här e d… Har just avslutat lumpen så nu j-vlar vill jag ha en Impreza. Det enda jag säkert vet är att den ska vara opillad och oskruvad i motorn. Vill göra det själv.

      Tänkte kolla med er om det finns något man bör se upp med och kolla extra noga när man ska spanna begagnad risrullarräjser..?

      Vill inte ha “nya” varianten… vad den nu heter… utan den gamla karossen.. Vilket var sista året dom tillverkades?

      Verkar som prisbilden ligger nånstans mellan 150′ och 200′ lappar… stämmer det?

      Någon som har några kommentarer?

      /// Flavius

      #37980
      enmanisko
      Deltagare

        Tjenare den “lite äldre karossen” har sista årgången -00. 01 kom den riktigt fula meed runda lyktor.

        En -99 med opillad motor ligger väl på en 165-180′ beroende på skick och miltal i lite extremare fall kan man lägga på uppåt 15k lägre pris finns absolut inte många har inte sett ngn i allafall

        tänk på att en bil som närmar sig 10000 mil då också råkar ut för STOR service = inte helt gratis (tror jag pyntade närmare 9000 lök inkl. kamrem).:-(

        Kan nämna att jag har haft min -99 drygt ett år och har inte haft några problem med den alls ( jag kör rätt mycket och gasar gärna).
        }( }( }( }( 🙂 🙂 😛

        skillnad rent prestanda- och teknik-mässigt vet jag inte så mycket men 99:an fick i alla fall ngt bättre bromsar än tidigare modeller. 00:an är i princip samma bil som 99 tror jag.
        som sagt är inte helt hundra på det tekniska så det är nog bäst att ngn annan tar över här…..

        Hoppas det ger en liten hjälp på traven

        Lycka till Mvh Nisse

        #37975
        christopher
        Deltagare

          Sista tillverknings året för GT;n är -00 sen kom WRX. 150-200 är nog en ganska sann prisbild som täcker in 97-00 från trimmade till orörda med få mil på mätaren. Se upp med oseriöst trimmade vagnar. Kan gå att hitta någon lite billigare men då är det säkert en 97 som gått en bit. Vilket inte behöver vara fel om den vårdats ordentligt.
          Lycka till
          🙂
          /

          #37981
          Flavius
          Deltagare

            Okay…

            Om vi nu säger att jag hittar en bil som jag provkör och den går enligt önskemål… kopplingen funkar och växlarna ramlar i lätt, inga missljud, bromsarna tar någorlunda… osv… är det då något mer man måste kolla upp?

            Har fått för mig att alla bilar har en svag länk, det gäller bara o hitta den innan man har köpt bilen..?

            Sen kanske man ska fortsätta med lite störiga frågor…
            😀 😀

            Ni som kör GT (inte kombi): får ni plats med grejer i bakluckan… jag menar om man ska iväg en helg eller så??

            Går det o sitta i baksätet även om man inte har kroppsbyggnad som en japanesare?

            En kompis som körde Impreza tidigare sa att den var så rackarns bullrig att det var helt onödigt med stereo… true or false?

            Orkar man ligga och köra nån längre sträcka utan o svänga förbi bauhaus o köpa hörselskydd??

            Just ja… en grej till… Går det o få dragkrok på den? Avtagbar? Har en båt som står på trailer så… någon som vet hur mycket man får släpa runt med bakom imprezan?

            Tack för svaren jag fått hittils förresten… 😉

            #37976
            christopher
            Deltagare

              >Okay…
              >
              >Om vi nu säger att jag hittar en bil som jag provkör och den
              >går enligt önskemål… kopplingen funkar och växlarna ramlar i
              >lätt, inga missljud, bromsarna tar någorlunda… osv… är det
              >då något mer man måste kolla upp?
              >
              >Har fått för mig att alla bilar har en svag länk, det gäller
              >bara o hitta den innan man har köpt bilen..?
              >
              >Sen kanske man ska fortsätta med lite störiga frågor…
              >:D 😀
              >
              >Ni som kör GT (inte kombi): får ni plats med grejer i
              >bakluckan… jag menar om man ska iväg en helg eller så??
              >
              >Går det o sitta i baksätet även om man inte har kroppsbyggnad
              >som en japanesare?
              >
              >En kompis som körde Impreza tidigare sa att den var så
              >rackarns bullrig att det var helt onödigt med stereo… true
              >or false?
              >
              >Orkar man ligga och köra nån längre sträcka utan o svänga
              >förbi bauhaus o köpa hörselskydd??
              >
              >Just ja… en grej till… Går det o få dragkrok på den?
              >Avtagbar? Har en båt som står på trailer så… någon som vet
              >hur mycket man får släpa runt med bakom imprezan?
              >
              >Tack för svaren jag fått hittils förresten… 😉

              Det finns betydligt bättre bilar med mer utrymme som dessutom är tysta, men kanske inte så roliga…..
              😀 😀
              Baksätet är i klass med A4;an och med orginal pipa så är den så tyst en bil med sportbilsrutar kan bli.
              Det finns avtagbar dragkrok.
              Svaga länken är nog tidigare ägare och hur den servats. Lacken är väl i vanlig Japan klass så ett och annat stenskott på huven får du nog räkna med.
              /

              #37978
              Wanderer
              Deltagare

                Kör du över 140-150 så kanske det bullrar lite väl mycket för en stereo utan steg. Men annars ska du nog klara dig bra med tanke på att våra gränser max ligger på 110 😉

                //B

                #37977
                Lasse
                Deltagare

                  Bagaget är faktiskt riktigt rymligt, så att få med sig packning för en helg ska inte vara några problem alls. Ljudnivån i bilen är som sagt inte heller störande, men sätter man dit ett 3″ system kan man räkna med att det låter en hel del. En nackdel som jag har märkt med Imprezan är lacken som inte tål speciellt mcyket, tycker också att plåten verkar vara i tunnaste laget. Många säger att bromsarna ofta är dåliga vilket jag inte har märkt, detta trots att jag har en -98 som ska ha sämre bromsar än 99-00.

                  Angående skillnader mellan 99-00: MY00 har steglös intervall på torkarna, fjärrstyrt centrallås och värme i framstolarna. Dessutom har de sex-ekrade fälgar till skillnad från 99 som har fem-ekrade. Lycka till med köpet!

                  #37979
                  Fyhr
                  Deltagare

                    angående bagaget, jag åkte med min impreza upp till jönköping för att delta i dreamhack summer 2003. detta innebär att jag och två kompisar hade packning för 4 dagar, inklusive sovsäckar och liggunderlag, vars en dator! med skärm (dock platt skärm). detta blev visserligen ganska trångt och man fick ta det försiktigt i svängarna för att det var ungefär 5 millimeter mellan skärmkanten och bakdäcken… men det gick aldeles utmärkt!

                    angående ljudnivån, ska du köra långt nånsin så måste du nog ha en stereo, jag kunde inte tänka mig att köra utan. jag har magnex 2.5″ DP samt magnex slutburk som bullrar en del, men i farter upp till 120 är inte ljudnivån så skrämmande, klart kör man sedan saab 9-5 eller något så tror man inte den ens är igång i samma fart men som sagt, det går helt klart att leva med ljudnivån i imprezan det går även utmärkt att lyssna på musik i 140 utan steg (har visserligen utbytt CDspelare men det är inga kralliga grejjer, visst ljudkvaliten är inte den bästa på hög volym men man hör sången ivf)

                    jag anser imprezan vara en aldeles utmärkt busbil som även fungerar att packa lite i och åka en bit!

                    #37982
                    Flavius
                    Deltagare

                      Tack for alla svar pa mina skumma fragor!

                      Sitter pa ett internet cafe på Heathrow nu sa ni far lagga in prickar dar ni tycker att d passar… ar pa vag hem fran en liten tripp och sa snart jag ar hemma blir det leta Impreza till 100%.

                      Aterigen: Tack for hjalpen!

                      ///FLAVIUS

                      🙂

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.